کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مواجهه ناگهانی با انبوه مبتلایان در صورت گسترش کرونای انگلیسی

ایسنا , 20 دی 1399 ساعت 9:25

حزب الله:یک متخصص بیماری‌های عفونی نسبت به موارد مشاهده شده ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در کشور هشدار داد و گفت: سرایت‌پذیری ویروس کرونای موسوم به کرونای انگلیسی بیشتر از کرونای قبلی است؛ ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه و به صورت ناگهانی با تعداد انبوه مبتلایان مواجه شویم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به تایید مشاهده نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در کشور در هفته گذشته، اظهار کرد: تاکنون کرونای انگلیسی تنها در تهران مشاهده شده و تست افراد در تماس با این فرد مبتلا به این ویروس جهش‌یافته جدید نیز مثبت نشده است بنابراین فعلا نباید از این بابت نگران باشیم.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به کرونای انگلیسی باید همان دستورالعمل‌های بهداشتی قبلی رعایت شوند، افزود: احتمال ورود و گسترش کرونای انگلیسی به کشور ما وجود دارد و برای پیشگیری از گسترش آن باید مانند گذشته، همه دستورالعمل‌های بهداشتی این بار با جدیت بیشتری رعایت شوند.

سلمان‌زاده با اشاره به تفاوت‌های کروناویروس قبلی و ویروس موسوم به کرونای انگلیسی، تصریح کرد: سرایت‌پذیری کرونای انگلیسی بیشتر از کرونای قبلی است اما بیماری‌زایی آن بیشتر نیست.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در صورت شیوع کرونای انگلیسی، این ویروس با سرعت بیشتری در جامعه گسترش می‌یابد و ممکن است تعداد زیادی از افراد در آن واحد مبتلا شوند و به مراکز درمانی فشار وارد شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه و به صورت ناگهانی با تعداد انبوه مبتلایان مواجه شویم. در کشورهای اروپایی که کرونای انگلیسی منتشر شده است، تعداد زیادی از افراد به طور همزمان به این ویروس مبتلا شده‌اند که مشکلات عمده‌ای ایجاد کرده است.

وی گفت: اگر کرونای انگلیسی در ایران گسترش یابد نیز احتمال ابتلای تعداد زیادی از افراد به طور همزمان وجود دارد بنابراین باید مردم هوشیار باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.


کد مطلب: 244632

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/244632/مواجهه-ناگهانی-انبوه-مبتلایان-صورت-گسترش-کرونای-انگلیسی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com