تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
plusresetminus
حزب الله: مدیرکل هواشناسی البرز گفت: به علت انباشت آلاینده‌ها هوای استان در وضعیت هشدار زرد آلودگی قرار گرفت.
۰
کد مطلب : ۲۴۱۴۸۵
آلودگی هوای البرز در وضعیت زرد/ آغاز بارندگی‌ها از چهارشنبه‌شب
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آرش بهارونداحمدی  با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار زرد آلودگی هوا اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از وارونگی دمایی در سطوح پایینی جو و در نتیجه آن انباشت آلاینده‌ها در منطقه البرز مرکزی است.
وی ادامه داد: به دلیل رخداد جریانات جنوبی تا ظهر پنجشنبه کیفیت هوای البرز در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و بالاتر قرار خواهد گرفت که این شرایط با توجه به فعالیت سامانه بارشی ضعیف از ظهر پنجشنبه، استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد که موقت حجم آلاینده‌ها تعدیل خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه وضعیت بیشتر کلان‌شهرهای استان را درگیر خواهد کرد، تصریح کرد: با توجه شرایط موجود نباید فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود انجام داد، همچنین گروه‌های آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از خروج از منزل خودداری کنند.
آغاز بارندگی‌ها از چهارشنبه‌شب
وی با بیان اینکه هوای امروز البرز کمی ابری تا نیمه‌ابری و مه‌آلود بوده و کیفیت هوا ناسالم است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۱ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.
بهارونداحمدی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز قسمتی ابری تا ابری و مه‌آلود بوده و از شب بارش پراکنده آغاز خواهد شد، همچنین شاهد افزایش آلاینده‌ها خواهیم بود.
وی در پایان به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۳ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین