تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
plusresetminus
حزب الله:یک کارشناس محیط زیست گفت: شهروندان باید از خرید گوشت پرندگان مهاجر که در بازار های محلی به فروش می رسند، خودداری کنند.
۰
کد مطلب : ۲۴۱۲۵۰
گوشت پرندگان مهاجر را نخرید

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سارا رسولی کارشناس محیط زیست با اشاره به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که این روزها در کشور گریبان گیر پرندگان مهاجر شده است، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر بنا به گفته مسئولان محیط زیست و دامپزشکان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سه استان کشور تایید شده است، که به دنبال آن تعداد زیادی از پرندگان مهاجر جان خود را از دست دادند.

او با اشاره اینکه هزاران پرنده مهاجر از بین رفته اند، گفت: سه استان اردبیل، مرکزی و مازندران درگیر این آنفلوانزای هستند، بعد از آزمایش های انجام شده تمامی لاشه های این پرندگان جمع آوری و با رعایت اصول بهداشتی دفن شد تا خطری برای ساکنان اطراف تالاب ها نداشته باشد.
رسولی درباره این بیماری تصریح کرد: آنفلوآنزای پرندگان ویروس واگیرداری است که اکثر پرندگان اهلی و وحشی  به آن مبتلا می شوند و در مواردی نیز قابل سرایت برای انسان نیز خواهد بود و ممکن که حتی انسان را نیز از بین ببرد.
این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه افراد باید از خرید گوشت پرندگان مهاجر که در بازار های محلی به فروش می رسد، خودداری کنند، گفت: این بیماری برای انسان می‌تواند کشنده باشد و در صورت تماس نزدیک با جانور بیمار یا تماس مدفوع، بزاق و هر نوع ترشح از جانور بیمار با چشم، بینی، لب و دهان بیماری منتقل می‌شود ، بنابراین گوشت جانور مبتلا به این بیماری هرگز نباید مصرف شود.
او تشریح کرد: این ویروس در پرندگان هیچ نشان و علائمی ندارد و آنفلوانزای پرندگان در انسان علائم شبیه به آنفلوانزاهای معمول دارد و ممکن است این بیماری به صورت یک عفونت ریوی بسیار حاد ظهور کند که علت آن می‌تواند هر نوع آنفلوانزا و یا ویروس بیماری شبیه به آن باشد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین