کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سئول: دولت کره شمالی به دیپلمات‌هایش دستور داده آمریکا را تحریک نکنند

ایسنا , 8 آذر 1399 ساعت 14:38

حزب الله:سئول می‌گوید دولت کیم جونگ اون همچنین دستورداده دیپلماتهای ساکن خارج کشور ازهر گونه اقدامی که باعث تحریک آمریکا شود پرهیز کنند زیرا نسبت به رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در قبال کره شمالی نگران است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در گزارش سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی آمده است که کره شمالی به هیات‌های دیپلماتیک خود دستور داده باعث تحریک آمریکا نشوند همچنین به سفیران کشور نسبت به پیامدهای سخنانشان در رابطه با آمریکا یا هر اقدامی که منجر به ایجاد مشکل با آمریکا شود، هشدار داده شده است.
کره شمالی از زمان پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سکوت اختیار کرده است. رهبر این کشور طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سه دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داشت که البته نتیجه‌ای نداشت. دیپلماسی میان دو کشور نیز متوقف شده اما این دیدارها به ایجاد روابط شخصی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ترامپ کمک شایانی کرد و حداقل از توهین‌های لفظی و تهدید به نابودی جلوگیری کرد. 
کیم بایونگ-کی، از قانونگذاران کره جنوبی به نقل از سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی گفت کره شمالی به شدت نگران است چون روابط دوستانه‌ با ترامپ بی‌نتیجه بوده و مجبور است با بایدن و دولت او از اول شروع کند. 
برخی کارشناسان می‌گویند احتمال دارد کره شمالی برای جلب توجه بایدن آزمایش موشکی خودر ا از سر بگیرد. همچنین آژانس اطلاعاتی کره انتظار دارد پیونگ‌یانگ در آستانه نشست کنگر حزب حاکم برای نشان دادن قدرت همزمان با تحلیف بایدن رژه نظامی برگزار کند.
کیم جونگ اون گفته است که کنگره اهداف تازه‌ای برای دوره پنج ساله در نظر دارد.
از سوی دیگر ها تائه، کئونگ، یکی از این قانونگذاران به نقل از مقامهای سازمان اطلاعات ملی این کشور گفته است: کیم جونگ اون در واکنش به همه گیری کرونا و تبعات اقتصادی آن "خشم افراطی" نشان داده و "تدابیر غیرمنطقی" اتخاذ کرده است.
آژانس جاسوسی کره جنوبی به قانونگذاران این کشور اعلام کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور به اعدام دست کم دو تن، ممنوع کردن ماهیگیری در دریا و در قرنطینه قرار دادن شهر پیونگ یانگ پایتخت کشورش در راستای تلاشهای سراسیمه‌اش برای مقابله با کروناویروس و آسیبهای اقتصادی آن داده است.
او گفت که این سازمان به قانونگذاران گفته که کره شمالی ماه گذشته میلادی یک صراف بلندپایه را در پیونگ یانگ بعد از آنکه او را مسئول سقوط نرخ ارز خوانده اعدام کرده است. همچنین او گفت که این سازمان اعلام کرده، کره شمالی در عین حال در ماه اوت یک مقام ارشد دیگر را از بابت نقض قوانین دولتی محدود کننده کالاهای وارد شده از خارج را نیز اعدام کرده است هر چند که نام این دو نفر مشخص نشده است.
سازمان اطلاعات کره جنوبی به قانونگذاران این کشور گفت که کره شمالی ماهی گیری و تولید نمک در دریا را به جهت جلوگیری از آلوده شدن آب دریا به ویروس ممنوع کرده است.
این کشور اخیرا پیونگ یانگ و استان جاگانگ در شمال خاکش را از بابت نگرانی‌های مربوط به گسترش ویروس در حالت قرنطینه قرار داد.
همچنین به گزارش تلگراف کره شمالی به یک گروه از مجرمان سایبری مورد حمایت دولت این کشور اجازه داده تا برای دزدیدن اسرار مربوط به واکسن کووید ۱۹ انگلیس تلاش کنند.
بر اساس این گزارش این مجرمان سایبری شرکت دارویی AstraZeneca که با دانشگاه آکسفورد در زمینه تولید واکسن کووید همکاری دارد را هدف گرفتند. نتایج اولیه نشان داده ند که واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد بین ۶۰ تا ۹۰ درصد موثر بوده است و از مقامهای تنظیم کننده درخواست شده که آن را ارزیابی کنند.
بر اساس این گزارش هکرهای کره شمالی به کارمندان شرکت AstraZeneca که در مقر آن در کمبریج کار می کنند با پیشنهادهای شغلی دروغین ارتباط برقرار کردند. آنها خودشان را نمایندگان جذب نیرو برای شرکتهای رقیب جا زده و در چند هفته گذشته از طریق سایت شبکه اجتماعی لینکدین و پیامرسان واتس اپ برای آنها پیام فرستادند.
در ادامه آنها برای این کارمندان اسنادی فرستاده و مدعی شدند که این اسناد توصیف شغلی هستند در حالی که فایلهای حاوی بدافزار بودند با این هدف که به هکرها اجازه دسترسی به سیستمهای کامپیوتری شرکت را بدهند.


کد مطلب: 241175

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/241175/سئول-دولت-کره-شمالی-دیپلمات-هایش-دستور-داده-آمریکا-تحریک-نکنند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com