تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
plusresetminus
حزب الله: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تنها راهکار کاهش آلودگی هوای تهران، وزش باد است.
۰
کد مطلب : ۲۴۱۱۷۰
هوای تهران اگر باد نوزد، آلوده می‌شود/ ریه تهرانی‌ها آسیب پذیرتر است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی هوای تهران در چند روز اخیر اظهار کرد: تهران در شرایطی قرار دارد که اگر باد نوزد، آلوده می‌شود و این یک واقعیت علمی است، اگرچه خنده دار است. هنگامی که برف روی ارتفاعات می‌نشیند، واژگونی هوا اتفاق می‌افتد که اگر باد بیاید به سرعت این آلودگی هوا برطرف می‌شود.
او افزود: قدرت و سرعت باد در چند روز اخیر که شاهد افزایش آلودگی هوا بودیم، به شدت کاهش یافته بود و حتی گاهی اوقات سرعت آن به صفر می‌رسید، تهران همانند خانه‌ای است که هوا در آن رد و بدل نمی‌شود و با این حال در آن اسفند دود می‌کنیم.
تجریشی با اشاره به اینکه آلودگی هوا باعث افزایش ابتلا به ویروس کرونا می‌شود، گفت: ویروس و باکتری عناصری هستند که می‌توانند به ذرات معلق بچسبند، بنابراین به همراه ذرات معلق جا به جا می‌شوند و با رسیدن به بدن انسان جان می‌گیرد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در تمامی استان‌هایی که ذرات معلق آن‌ها بالا بوده، نرخ مرگ و میر افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین هر چه آلودگی هوا بیشتر باشد، مرگ و میر ناشی از کرونا نیز افزایش پیدا می‌کند.
او با اشاره به اینکه افرادی که در تهران زندگی می‌کنند ریه‌ای آسیب پذیر‌تر از ساکنان سایر شهر‌ها دارند، گفت: بحث معاینه فنی خودرو‌ها در این ایام باید جدی گرفته شود، بدترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم رهاسازی همان چند هزار موتورسیکلت فرسوده بوده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین