تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
plusresetminus
حزب الله:در مطلب زیر قصد داریم کشف‌های شانسی را برای شما معرفی کنیم که کاشفان خود را پولدار کردند.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۹۴۸
۹ کشف شانسی عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند! + تصاویر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیا تا به حال آرزو کردید که صندوق پر از طلا و یا یک تکه از الماس بزرگ پیدا کنم یک شبه پولدار شوم؟ اگرچه فکر کردن به یک شبه پولدار شدن کار خوبی نیست؛ اما افرادی در جهان بودند که به طور کاملا تصادفی، چیزی با ارزش که به نظر بقیه مفت نمی‌ارزیدند را پیدا کردند و یک شبه ثروتمند شدند. 

۱. دیوار سکه
دیوار خانه‌ای در پنسیلوانیا آمریکا از سکه ساخته شده بود و این خانه ۲۰ سال توسط بچه‌های یک زوج که در آنجا زندگی می‌کردند رها شده بود.
بعد از مدتی، بچه‌های این زوج تصمیم می‌گیرند تا با هم به داخل این خانه متروکه بیایند و تجدید خاطرات کنند. آن‌ها به محض وارد شدن به داخل خانه، متوجه ریخته شدن سکه‌هایی بر زیر دیوار یک قسمت از خانه شدند. این دیوار با تکانی کوچک فرو ریخت و تپه‌هایی از سکه بر روی خانه آن‌ها سرازیر شد.
۹ کشف شانسی  عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند!
ارزش پولی این سکه‌ها به تنهایی چیزی حدود ۸ هزار دلار بود؛ اما، چون بیشتر این سکه‌ها متعلق به سال‌های ۱۷۹۳ تا ۱۸۵۷ بودند، ارزش عتیقه‌ای آن‌ها به ۲۰۰ هزار دلار رسید و بعد هم این بچه‌ها آن‌ها را فروختند و یک پول مفت و راحت را به دست آوردند.
۲. سنگ طلا
بعضی از افرادی که در استرالیا زندگی می‌کنند، خیلی دوست دارند تا یک طلایاب و یک بیل را بگیرند و به سمت بیابان بروند تا شاید بتوانند چیزی با ارزش پیدا کنند. یکی از این افراد توانسته به مقصودش برسد و وقتی داشته با طلایاب خود در ویکتوریا استرالیا بازی می‌کرده، طلایاب صدا می‌دهد و بعد او زمین را می‌کَند و در نهایت او به مقدار زیادی سنگ از جنس طلا می‌رسد که بزرگترین آن ۵ کیلوگرم وزن داشته و همچنین ۳۰۰ هزار دلار ارزش داشته.
۹ کشف شانسی  عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند!
این مرد خیلی خوش شانس بوده، چون این منطقه چندین بار توسط افراد مختلف، جست و جو شده بود، اما چیزی پیدا نشده بود.
۳. سومین تخم مرغ سلطنتی
یکی دیگر از کشف‌های شانسی بر می‌گردد به کشف تخم مرغ سلطنتی. مردی ناشناس در غرب آمریکا، زندگی خودش را از طریق خرید و فروش چیز‌های دست دوم می‌گذراند. روزی او یک تخم مرغ طلایی را که با جواهرات تزئین شده بود را با قیمت ۱۴ هزار دلار می‌خرد و امیدوار بود که با فروش دوباره آن، ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار سود کند.
۹ کشف شانسی عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند! + تصاویر
او قبل از فروش تصمیم می‌گیرد تا تخم مرغ را پیش یک عتیقه شناس حرفه‌ای ببرد تا از ارزش این جنس مطمئن شود. بعد از بررسی‌ها معلوم شد که این تخم مرغ درواقع سومین تخم مرغ سلطنتی از ۵ تخم مرغ فابرژه روسی می‌باشد.
در نهایت این جناب، این تخم مرغ را به قیمت ۳۳ میلیون دلار به یک کلکسیونر فروخت و خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کرد سود کرد.
۴. یک سنتی سال ۱۹۷۴
یک کارمند برای پسر خودش “رَندی” یک مجموعه کوچک از سکه‌ها را به ارث گذاشت و از دنیا رفت. رندی این سکه‌ها را در داخل یک پاکت ساندویچ می‌گذارد و به سن دیگو نقل مکان می‌کند و این سکه‌ها ۲۰ سال در گوشه انبارش باقی می‌مانند.
او بعد از ۲۰ سال، به صورت شانسی کیسه سکه‌ها را پیدا می‌کند و آن را به یک عتیقه شناس نشان می‌دهد. عتیقه شناس بعد از بررسی می‌فهمد که یکی از این سکه‌های نقره ای، یک عتیقه کامل است.
۹ کشف شانسی  عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند!
این سکه در سال ۱۹۷۴ از آلومینیوم درست شده بود و فقط ۱۰ تا از آن‌ها به طور آزمایشی تولید شده بود. البته گفته می‌شد که همه آن ده سکه بعد از تولید، جمع آوری شدند. اما خب این یکی باقی ماند و ۲۵۰ هزار دلار هم ارزش داشت.
رندی داشت پولدار می‌شد که یهو دولت آمریکا به مسئله ورود کرد و گفت این جزو اموال دولتی به شمار می‌رود و بعد هم سکه را از رندی گرفت و داخل موزه قرار دادند.
۵. نقاشی قدیمی
در سال ۱۹۰۸ تاجری به نام کریستین نیکولای، یک تابلو نقاشی را خرید که به او گفته بودند برای وینسنت ونگوگ است. اما بعد از اینکه آن را پیش عتیقه شناس می‌برد، عتیقه شناس به او می‌گوید که این اثر ونگوگ نیست، چون امضای وی در تابلو دیده نمی‌شود. آقای نیکولای هم عصبانی می‌شود و نقاشی به گوشه‌ای انباری پرت می‌کند و دیگر سراغ آن نمی‌ورد.
۹ کشف شانسی  عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند!
وقتی نیکولای از دنیا می‌رود، وارثین او این نقاشی را بیرون می‌آورند و دوباره آن را پیش عتیقه شناس می‌برند. معلوم می‌شود که این نقاشی «غروب در ماد ماژور» نام دارد که کار اصلی خود وینسنت ونگوگ است و حدود ۵۰ میلیون دلار ارزش دارد و اینگونه بود که یکی دیگر از کاشفان با یکی دیگر از کشف‌های شانسی دیگر پولدار شد.
۶. کامیک اکشن
فکر کنم تا الان همه فهمیده باشند که برای پولدار شدن، صد در صد لازم نیست تا حتما پول و طلا و جواهر پیدا کنیم و بعضی وقت‌ها یک تیکه کاغذ هم می‌تواند چندین برابر آن ارزش داشته باشد. مانند همین اکشن کامیک (Action Comic) که در سال ۱۹۳۸ چاپ شده.
۹ کشف شانسی  عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند!
قضیه این کامیک این است که فردی به نام دیوید گونزالس از مینه سوتا یک خانه قدیمی را به ارزش ده هزار دلار می‌خرد تا آن را بازسازی کند و دوباره بفروشد تا سودی بکند. اما وقتی داشته دستش را به داخل سوراخی در داخل این خانه می‌کرده، یک کامیک پیدا می‌کند که همان کامیک اکشن از سال ۱۹۳۸ است که فقط صد عدد از آن چاپ شده بود و از اولین داستان‌های کامیکی سوپرمن به شمار می‌رود.
در نهایت هم دیوید این کامیک را به قیمت ۱۷۵ هزار دلار به یک مجموعه دار می‌فروشد و کلی سود می‌کند.
۷. چکش گمشده
در سال ۱۹۹۲ کشاورزی به نام پیتر واتلینگ چکش خودش را گم می‌کند و از دوستش اریک درخواست می‌کند تا فلزیاب خودش را بیاورد تا چکش را پیدا کنند. اریک هم در همان محوطه مشغول گشت زدن می‌شود که ناگهان دستگاه فلزیاب صدا می‌دهد. اریک در مرحله اول یک سکه پیدا می‌کند و تشوق می‌شود تا باز هم زمین را بکند. در نهایت او به مقدار زیادی طلا و جواهر و دستبند و چیز‌های دیگری را پیدا می‌کند و بعد هم به دولت خبر می‌دهد.
۹ کشف شانسی  عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند!
بعد معلوم می‌شود که این گنجینه مربوط به سرباز‌های روم باستان بوده که ۱۵ میلیون دلار ارزش دارد. اریک به دلیل تحویل دادن این گنجینه به دولت، ۲,۲۰۰,۰۰۰ دلار پاداش می‌گیرد و آن را با دوستش یعنی پیتر واتلینگ تقسیم می‌کند.
۸. پیمان نامه استقلال آمریکا
مردی از پنسیلوانیا آمریکا یک نقاشی را از حراجی به قیمت ۴ دلار می‌خرد. او از خود نقاشی خیلی متنفر بود، اما از قاب نقاشی خوشش آمده بود و به همین خاطر قاب را باز می‌کند تا نقاشی را عوض کند، اما در زیر نقاشی، یک سند کهنه را می‌بیند.
او این سند را به نزد یک متخصص می‌برد و بعد از بررسی ها، معلوم می‌شود که این سند درواقع یک کپی دستی از پیمان نامه استقلال آمریکا از سال ۱۷۷۶ است که فقط ۲۵ تا از آن وجود داشت و قیمت آن بیشتر از ۲ میلیون دلار است.
۹ کشف شانسی  عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند!
در نهایت این مرد توانست این کشف شانسی خودش را به قیمت ۲,۴۰۰,۰۰۰ دلار به فروش برساند.
۹. سهام کوکا کولا
در سال ۲۰۰۸ مردی به نام تونی مورآن، یک بسته از کاغذ‌های مختلف را از یک حراجی به قیمت ۵ دلار می‌خرد. او بعد از گذشتن در بین این کاغذها، یک سند کاغذی که ۱۶۲۸ سهام از شرکت نفتی پالمر را داشته و در سال ۱۹۲۴ صادر شده بود را پیدا می‌کند.
از تاریخ صدور این سهام، شرکت پالمر با یک کمپانی دیگر ادغام شده بود و بعد هم آن کمپانی دوباره و دوباره با شرکت‌های دیگر ادغام شده بود تا اینکه همه آن‌ها توسط شرکت کوکا کولا خریداری می‌شوند. بعد وکیل تونی به او خبر داد که او ۱۰۸ میلیون سهام در کوکا کولا دارد که ۱۳۰ میلیون دلار می‌ارزد.
کوکا کولا اصلا از این خبر خوشش نیامد و گفت که تمام این ادعا‌ها احمقانست و وکیل‌های خودش را خبر کرد و یک دعوای حقوقی راه افتاد.
متاسفانه تونی در سال ۲۰۱۰ از دنیا رفت و خانواده او پرونده را در دادگاه ادامه دادند و دعوای حقوقی تا به امروزه ادامه دارد.
 
منبع : تن تاپ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین