تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
plusresetminus
حزب الله: رییس کمیته ملی المپیک گفت: نخست وزیر ژاپن و توماس باخ مصمم به برگزاری المپیک هستند.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۹۰۰
صالحی امیری: رای عادلانه باشد به نفع جودوی ایران خواهد بود/ متقاضی کرسی کمیته ملی المپیک نیستم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نشست رییس کمیته ملی المپیک به صورت آنلاین برگزار شد. رضا صالحی امیری در ابتدای این نشست بیان کرد:  نخست وزیر جدید ژاپن مصمم به برگزاری المپیک است  و توماس باخ با او ملاقاتی داشت و تاکید جدی داشتند که بازی ها را برگزار می کنند. به سه شکل می خواهند المپیک را برگزار کنند ابتدا واکسن وجود داشته باشد و همه واکسینه شوند. دوم، شرایط قرمز باشد و ممنوعیت وجود تماشاگران وجود خواهد داشت و سوم، وضعیت زرد باشد  و المپیک با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و قرنطینه دو هفته ای برای ورزشکاران برگزار شود.
 رییس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به سفر توماس باخ به ژاپن گفت:  باخ خیلی محکم صحبت  و اعلام کرد هر ۲۰۶ کشور در المپیک حضور خواهند داشت  و مطمئن است از طریق سازمان بهداشت جهانی واکسن در اختیارشان قرار می گیرد.  چین ها اعلام کرده واکسن کرونا را تولید کرده است و حتی در پکن جشن بدون ماسک هم گرفتند از این رو  با رییس کمیته ملی المپیک چین صحبت کردم تجربیات خود را در مورد واکسن اعلام کند. چین واکسن خود را به چند کشور از جمله امارات صادر کرده و ۱۵ هزار نفر استفاده کردند.جان کوتس نایب رییس کمیته بین المللی المپیک هم با مقامات ژاپنی بازدید کرد  و گفت نشانه ها بسیار مثبت است  و می توانیم المپیک را برگزار کنیم. آنها نگران بودند که نخست وزیر جدید ژاپن سیاست ها را تغییر دهد اما این طور نبود  و همبستگی و اتحاد برای برگزاری المپیک وجود دارد. در کل شرایط به سمت برگزاری المپیک  می رود.
*پرداخت بودجه فدراسیون  ها را  هفته آینده به ۱۰۰درصد می رسانیم
صالحی امیری در مورد پرداخت بودجه فدراسیون ها گفت: در یک هفته آینده ۲۵ درصد باقی مانده از بودجه فدراسیون ها را پرداخت می کنیم تا واریزی ما به فدراسیون ها به ۱۰۰درصد برسد. تلاش کردیم امسال زودتر از سه سال گذشته بودجه فدراسیون ها را کامل پرداخت کنیم تا نشان دهیم در شرایط کرونا کنار فدراسیون ها  و ورزشکاران هستیم. همچنین ما شاخص هایی را برای پرداخت بودجه فدراسیون ها تعیین کرده ایم و پرداخت بودجه سال ۱۴۰۰ بر اساس این شاخص ها خواهد بود.
*۵میلیارد کمک مالی به رشته های المپیکی
او در مورد کمک مالی به فدراسیون های المپیکی گفت: ما ۵ میلیارد  تومان بودجه ویژه رشته های المپیکی  در اختیار سجادی گذاشتیم تا براساس عملکرد رشته ها و تصویب هیات اجرایی در اختیار فدراسیون ها قراربگیرد. تاکنون ۴۵۰ میلیون کشتی و ۴۰۰ میلیون بسکتبال دریافت کرده اند و کمک برای دو  فدراسیون دیگر را در جلسه بعدی هیات اجرایی تصویب می کنیم. 
*والیبال بعد از کشتی در میادین جهانی درخشش داشته است
صالحی امیری در مورد حضور مربی خارجی در تیم ملی والیبال ایران نیز بیان کرد: از تلاش های آقای داورزنی تشکر می کنم. پیشرفت های والیبال در سال های آخر مدیون  تلاش های اوست و با جدیت  و دور اندیشی والیبال را اداره می کند. او برنامه ریزی کرده در المپیک بتواند جزو تیم های برتر باشد. هدف آرمانی است و فدراسیون خواست از بهترین مربیان جهان استفاده کند. داورزنی، آلکنو را در لیست  خود داشت  و با مربیان بزرگ دیگر هم مذاکره کرد. اتفاقی که افتاد بسیار مبارک است. داورزنی به تنهایی توانایی تامین منابع والیبال را از طریق اسپانسر ها دارد اما توافق کردیم هر گونه کمکی بخواهد انجام می دهیم. والیبال بعد از کشتی درخشش خوبی در میادین جهانی داشته است. 
رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که در شرایط نبود واکسن، مسابقات ورزشی برگزار می شود یا خیر، تاکید کرد: تنها رویدادی که مسابقه می گذارد بسکتبال است و بقیه رقابتها  لغو شده اند. رودیدادها در ۲۰۲۱ برگزار می شوند. ارزیابی کمیته بین المللی المپیک این است که شرایط در سال ۲۰۲۱ تغییر می کند.
* الهام هاشمی کنار تیراندازی خواهد بود
او در مورد وضعیت تیراندازی  و اختلافی که ملی پوشان با فدراسیون پیدا کرده اند تصریح کرد: سه نکته باید بگویم؛ اول، فدراسیون نهاد رسمی قانونی است و ساختار دارد و در حال فعالیت است. تلاش های آقای دادگر  و تیم او قابل تقدیر است و شش سهیمه المپیک گرفت. نکته دوم، خانم هاشمی جزو بهترین مربیان روز دنیا است  ویک سرمایه برای ماست  و حفظ او استراتژی ما  و وزارت ورزش است. نکته سوم، چند جلسه  را ما برگزار کردیم تا چالش ها  و مشکلات را حل کنیم. آن چیزی که خانم هاشمی می‌خواست دلسوزی برای موفقیت در المپیک بود و خواسته شخصی نداشت و می خواست صدای خود را به مدیران ارشد ورزش برساند که موفق هم شد. او فهیم و دلسوز است. من و آقای سجادی  و وزارت ورزش  متحد شدیم به تیراندازی  کمک کنیم تا از شش سهمیه خود حداکثر استفاده را کند. دادگر هم با مرام و اخلاقی برخورد کرد. از این چالش  عبور کردیم و هاشمی در کنار تیراندازی خواهد بود. ما  و وزارت ورزش تعهد کردیم همه گونه حمایت را از این رشته داشته باشیم.
*متقاضی گرفتن کرسی کمیته ملی المپیک نیستم
صالحی امیری در مورد حضور در انتخابات سال آینده کمیته ملی المپیک گفت: مطمئن باشید برای حضور در این صندلی تلاش نخواهم کرد. در دوره قبل هم متقاضی نبودم و با درخواست دوستان وارد شدم. برای دوره آتی هم متقاضی این کرسی نیستم و در دی ماه ۱۴۰۰ براساس شرایط تصمیم خواهم گرفت اما با این پیش شرط که متقاضی کرسی کمیته ملی المپیک نخواهم بود.
*تابع سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا هستیم
صالحی‌امیری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه تیم ملی وزنه‌برداری و شمشیربازی اردو نداشته‌اند، عنوان کرد: ما یک پیش شرط داریم و اینکه برگزاری اردوها براساس مصوبه ستاد کرونا باشد. ستاد مبارزه با کرونا برای برخی رشته‌ها مجوز داده و ما در این خصوص تابع سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا هستیم. فدراسیون پزشکی از طرف ما نمایندگی دارد و در این خصوص با ستاد مبارزه با کرونا مذاکره می‌کند. برخی از رشته‌ها مانند بوکس با رعایت پروتکل‌ها در حال تمرین هستند و من بازدیدی از اردوی آنها داشتم. ما ممانعتی برای برگزاری اردو نخواهیم داشت و با ستاد کرونا هماهنگ هستیم.
*IOC در قالب ارائه برنامه، بودجه می دهد
رییس کمیته ملی المپیک در باره ی افزایش بودجه کشور ها و بورسیه ورزشکاران تاکید کرد: تصمیم گرفته شد که به کمیته ملی المپیک کشورها کمک شود اما این کمک در قالب برنامه هایی است که کشورها ارائه می‌کنند. اما هیچ گونه کمک مستقیمی بابت شرایط کرونا از کمیته بین المللی المپیک دریافت نکرده ایم  و کمک ها در قالب ارائه برنامه بوده است. در مورد بورسیه ورزشکاران هم از IOC خواستیم پرداخت آن را تمدید کند و برای افزایش نفراتی که بورسیه دریافت می کند از فدراسیون ها اعلام نظر کرده ایم و منتظریم به ما پاسخ بدهند. 
* از مبلغ  قرارداد مربی خارجی والیبال اطلاع ندارم اما داورزنی آگاهانه حرکت می کند
او در پاسخ به این پرسش که چرا از مربی داخلی برای والیبال استفاده نشد و از مبلغ قرارداد  مربی خارجی والیبال خبر دارد یا خیر، تصریح کرد: من و  داورزنی گفتگو داشتیم و داریم  و استدلالی دارد که قابل قبول است. او اعلام کرد ما در سال المپیک هستیم و هدف گذاری ما برای المپیک قرار گرفتن جزو تیم های برتر و حتی کسب سکو  است. بنابراین باید از ظرفیت یک مربی بین المللی مطرح  استفاده کنیم و بعد از المپیک شرایط تغییر خواهد کرد. معتقدم داورزنی آگاهانه حرکت می کند و باید به او کمک کنیم. از مبلغ قرارداد خبر ندارم اما معتقدم ورزش ایران برای عبور از حاشیه ها باید شفاف عمل کند و باید تمام قردادها شفاف باشد و این به سلامت ورزش ایران و اعتماد سازی مردم کمک می کند. فوتبال ایران اگر از روز اول تمام قراردادها را شفاف اعلام کرده بود بهتر بود. همه فدراسیون ها باید قرادادهای خود را در اختیار رسانه ها قرار بدهند و نباید از نقد گریزی داشته باشند. برای مثال حق افکار عمومی  و رسانه است از مجموع هزینه های کمیته ملی المپیک اطلاع داشته باشند چون این شفافیت باعث ایجاد اعتماد می شود و جلوی حاشیه و فساد را می گیرد. 
* اگر رسیدگی عادلانه باشد، رای به نفع جودو ایران خواهد بود
رییس کمیته ملی المپیک در مورد نتیجه دادگاه عالی ورزش برای پرونده جودو گفت: اگر دادگاه عالی ورزش  عادلانه به جودو رسیدگی کند رای به نفع جودو ایران خواهد بود.
* نخستین متقاضی دریافت واکسن هستیم
صالحی‌امیری درباره اینکه چه زمانی قرار است واکسن به دست ورزشکاران ایران برسد، گفت: اطلاعی ندارم. صلاحیت این موضوع با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کروناست. ما صلاحیتی برای ورود نداریم. البته من مکاتبه‌ای با چین داشته‌ام و منتظر پاسخ هستم. اگر واکسن تامین شود آن را برای ورزشکاران تهیه می‌کنیم و مطمئن باشید نخستین متقاضی، وزارت و کمیته هستند.
* هیچ هماهنگی با فدراسیون فوتبال برای انتخابی سرمربی تیم امید نداشته ایم
او در پاسخ به این پرسش که گفته می شود حمید استیلی دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شده است، گفت: هیچ اطلاعی از این تصمیم ندارم و در گفتگو با مقامات فدراسیون، هیچ اطلاعی از این موضوع ندادند.  هیچ گونه هماهنگی و مذاکره ای در مورد تیم امید نشده است چون فوتبال درگیر مسائل و اساسنامه‌اش است. اگر قرار است تصمیمی گرفته شود حتما با هماهنگی کمیته ملی المپیک خواهد بود. الان هم به نظرم زمان صحبت نیست و باید اجازه دهیم فدراسیون ابتدا تعیین تکلیف شود و کادر  مدیریت بر سر کار بیاید. 
رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که مجمع سالیانه کمیته ملی المپیک حضوری برگزار می شود یا وبینار گفت: مقدمات مجمع را آماده کرده ایم. براساس سیاست های ستاد کرونا تصمیم می گیریم و اگر مجوز بدهند ترجیح ما بر این است حضوری باشد در غیر این صورت وبینار می شود.
* کمیسیون ورزشکاران مطالبات ورزشکاران را پیگیری می کند
صالحی امیری در مورد اینکه خبری از فعالیت کمیسیون ورزشکاران نیست، تاکید کرد:آقای ساعی کمیسیون را تشکیل داد و بحث بیمه قهرمانان را دنبال کرد و قرار شد موضوع از طریق صندوق حمایت از قهرمانان پیگیری شود. هم کمیسیون و هم آقای ساعی فعال هستند و مطالبات ورزشکاران  هم در حال پیگیری است. 
*برای جمع آوری رای برای سعید معروف اقداماتی انجام گرفته است
او در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد سعید معروف خیلی در جریان فرایند کسب رای برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC نیست، تصریح کرد: در جریان فرایند کار سعید معروف هستم. او در داخل ایران حضور ندارد و آقای سجادی  و آقای فخری  و فتاحیان مسئول شدند پروژه کسب رای در انتخابات را دنبال کنند. آقای سجادی چند جلسه در مورد معروف برگزار کرده و با خود او جلسه داشته است. برای فرایند جمع آوری آرا اقداماتی انجام شده است که بعدا خود آقای سجادی گزارش آن را می دهد.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین