تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
plusresetminus
حزب الله:چنگیز جلیلوند را صدای محکم و باصلابتش در دوبله ماندگار کرد؛ با این حال او تصاویری معدود اما به یادماندنی از سریال‌هایی که بازی کرده است هم از خود به یادگار گذاشته است.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۸۹۳
تصاویری از حضور چنگیز جلیلوند در سریال‌ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عرصه دوبله کشورمان یکشنبه (دوم آذر ماه) یکی دیگر از ستاره های درخشان از نسل طلایی اش را از دست داد و پس از بهرام زند، پرویز بهرام، حسین عرفانی، محمد عبادی، مهدی آرین نژاد، بیژن علیمحمدی و مهدی علیمحمدی، این بار ویروس مرگبار کرونا، چنگیز جلیلوند را از دوستان و علاقمندان به صدایش گرفت.
هر چند که راز محبوبیت مرحوم جلیلوند صدای زیبا و گیرایش بود اما او با حضوری اندک اما تاثیرگذار، در قاب تصویر هم خوش درخشید.
سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری که همچنان در حال ساخت است، آخرین کار تصویری چنگیز جلیلوند برای تلویزیون است. او سال گذشته نقشی کوتاه را در این سریال تاریخی ایفا کرده بود.
جلیلوند در این سریال نقش اسقفی رومی را بازی کرده است و برای این سریال به  محل تصویربرداری یعنی قشم سفر کرده بود.

چنگیز جلیلوند در سریال «سلمان فارسی»
«عبور از پاییز» که ابتدا با عنوان «پاییز پدرسالار» معرفی شد، سریال دیگری است که مرحوم جلیلوند پس از سالها دوری از دنیای بازیگری مقابل دوربین آن رفت؛ این سریال ماه رمضان سال ۸۸ از شبکه دو سیما پخش شد.
در این سریال که به کارگردانی مسعود شاه محمدی و تهیه‌کنندگی رضا جودی ساخته شد، جلیلوند نقش مردی ثروتمند به نام فرخ کامیاب را ایفا می‌کرد که در آستانه بازنشستگی قصد واگذاری اموالش به دختران و دامادهایش را دارد.
جلیلوند در همان سال پخش «عبور از پاییز»، در مصاحبه ای با روزنامه خراسان، حضورش در عرصه بازیگری و این سریال را خیلی اتفاقی دانسته و عنوان کرده بود: «برای بازی در نقش فرخ عده ای از بازیگران سرشناس دعوت شده بودند ولی مورد پسند کارگردان قرار نگرفتند. بعد به طور اتفاقی یکی از دوستان من را به عوامل گروه این پروژه پیشنهاد کرده بود. آن ها گفته بودند که «جلیلوند» بازی نمی کند این دوست گفته بود حالا تماسی با وی بگیرید و صحبت کنید چون نقش، نقش خوبی است احتمال می دهم که خوشش بیاید. هنگامی که با آن ها ملاقات کردم گفتند جلیلوند همان کسی است که ما دنبالش می گردیم. سناریو را خواندم و از آن خوشم آمد، دیدم فرخ نقشی منفی ولی خیلی درون گرا دارد و باید آدم سابقه بازیگری داشته باشد تا بتواند این نقش را بازی کند؛ البته استادان بزرگ بازیگری برای این کار دعوت شده بودند منتهی به دلایلی انتخاب نشده بودند.»

تصویر چنگیز جلیلوند در سریال «عبور از پاییز»

تصویر چنگیز جلیلوند در سریال «عبور از پاییز»
«یلدا» به کارگردانی حسن میرباقری و با تدوین داوود میرباقری یکی دیگر از تجربه‌های تصویری چنگیز جلیلوند در قاب تلویزیون است.
در این سریال که محصول سال ۱۳۹۱ است، مرحوم جلیلوند با بازیگرانی همچون محمدرضا شریفی‌نیا، فریبا کوثری، الهام پاوه نژاد و حمیدرضا آذرنگ هم بازی بوده است. او در این سریال نقش «معین البکاء»، مردی را بازی می کرد که علاقه مند است هر سال تعزیه بهتر از سال قبل برگزار شود.
خودش درباره بازی در سریال تلویزیونی «یلدا» به جام جم گفته بود: من هر نقشی را بازی نمی کنم، ولی با خواندن فیلمنامه «یلدا» متفاوت بودن آن را با دیگر مجموعه های تلویزیونی احساس کردم. به نظرم فیلمنامه مناسبی برای محرم بود. در این سریال به موضوع تعزیه و تعزیه خوانی توجه شده است. متاسفانه این هنر در سال های اخیر به انزوا کشیده شده است.

چنگیز جلیلوند در سریال «یلدا» 

چنگیز جلیلوند در سریال «یلدا» 

چنگیز جلیلوند در سریال «یلدا» 
چنگیز جلیلوند پس از ایفای نقش در سریال «یلدا»، بازی در «معمای شاه» را پذیرفت؛ سریال درباره تاریخ معاصر ایران که توسط محمدرضا ورزی روایت می شد. او در این سریال نقش «ژنرال هایزر» را بازی کرد.
به گفته این هنرمند ابتدا قرار بوده در «معمای شاه»، نقش پزشک سلطنتی را بازی می کند که با تغییر سناریو، نقش جلیلوند نیز تغییر می کند.

جلیلوند درباره کاراکتر «ژنرال هایرز» در «معمای شاه» گفته بود: ژنرال هایرز با ورودش به ایران حکومت پهلوی را منحل می کند و به دنبال آن اتفاقات بزرگ تری در ایران می افتد. «ژنرال هایزر» یکی از مهره‌های اصلی سریال است که نقش مهمی را در سرنوشت کشورمان ایفا خواهد کرد. او مشهورترین افسر نیروی هوایی بوده که فاتح جنگ‌های ویتنام و رکورد پرواز چندهزار ساعته را دارد.

سمت چپ تصویر چنگیز جلیلوند در «معمای شاه»
«نوشدارو» یک مجموعه تلویزیونی محصول سال ۹۲ به کارگردانی جواد اردکانی بود که باز هم توسط علی لدنی، تهیه کننده «معمای شاه» برای شبکه یک تولید شد و چنگیز جلیلوند در آن در نقش دکتر حکمت مقابل دوربین فرشاد گل سفیدی رفت.

از سمت راست هدایت هاشمی و چنگیز جلیلوند در نوشدارو
انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین