تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
plusresetminus
حزب الله: جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در توییتی برخی از اعضای دولت تازه آمریکا را معرفی کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۸۵۴
بایدن اعضای دولت تازه آمریکا را معرفی کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در میان این افراد نام آنتونی بلینکن به عنوان وزیر امور خارجه و جان کری به نماینده ویژه آمریکا در امور اقلیمی و جک سالیوان، مشاور امنیت ملی به چشم می‌خورد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا شش عضو کابینه خود را معرفی کرده که در میان آنها مقام‌های ارشد وزارت خارجه دوره باراک اوباما دیده می‌شوند؛ از جمله جان کری، وزیر خارجه اسبق که اکنون مسؤول ویژه برنامه‌های جو بایدن در مقابله با پدیده گرمایش زمین شده است.
آنتونی بلینکن، به عنوان وزیر خارجه جدید و جک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن خواهد شد. هر دو نفر از مقام‌های ارشد وزارت خارجه جان کری در دوره باراک اوباما هستند که در گفت‌وگوهای منجر به توافق هسته‌ای با ایران هم نقش داشتند.
الخاندرو مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است. وبسایت رئیس جمهوری منتخب در توضیح سابقه مایورکاس نوشته: "در صورت کسب رای اعتماد از سنا، اون نخستین لاتین‌تبار و از خانواده‌ای مهاجر خواهد بود که به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا برگزیده می‌شود."
لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آتی آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود. خانم گرینفیلد که یک آفریقایی‌تبار است، از دیپلمات‌های کهنه کار وزارت خارجه و سفیر سابق این کشور در بسیاری از کشورهای آفریقایی چون کنیا، گامبیا و جامائیکا بوده و همچنین در سفارت آمریکا در پاکستان و سوئیس هم مستقر بوده است.
یکی دیگر از اعضای کابینه که جو بایدن روز دوشنبه آن را معرفی کرده است آوریل هینس است که در صورت تایید نخستین زن تاریخ آمریکا خواهد بود که به مقام مدیریت سازمان اطلاعات ملی خواهد شد.
او در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که جو بایدن هم به عنوان معاونش در کاخ سفید حضور داشت، مشاور ارشد اطلاعاتی اوباما بود و نخستین زنی است که به عنوان معاونت سازمان سیا رسیده بود.
هم‌چنین بنابر گزارش رسانه‌های آمریکایی، بایدن بنا دارد جنت یلین، رئیس سابق بانک مرکزی را به عنوان وزیر دارایی کابینه خود معرفی کند.
در صورت تایید صلاحیت خانم یلین در مجلس سنا، او نخستین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که وزیر دارایی و خزانه‌داری آمریکا خواهد شد.
خانم یلین که ۷۴ سال دارد اقتصادان برجسته‌ای است که در دوره ریاست جمهوری اوباما-بایدن رئیس بانک مرکزی آمریکا شد و پیش از آن هم در دهه ۹۰ مشاور اقتصادی بیل کلینتون بود.
از یلین به عنوان یک چهره کلیدی در پایان دادن به رکود اقتصادی سال ۲۰۰۷ یاد می‌شود.
از میان شش عضو کابینه دولت جدید آمریکا تاکنون سه زن به سمت‌های کلیدی سفیر سازمان ملل متحد، مدیر سازمان اطلاعات ملی و وزیر دارایی انتخاب شده‌اند. یک آفریقایی تبار در میان آنهاست و یک مهاجر لاتین‌تبار هم وزیر آتی وزارت امنیت داخلی معرفی شده است.
بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ‌سفید متنوع‌ترین کابینه تاریخ آمریکا را معرفی خواهد کرد.
علاوه بر کابینه، از میان ۱۶ مقام ارشد نهاد ریاست‌جمهوری که تاکنون رسما معرفی شده‌اند هم زنان با ۱۰ عضو در برابر ۶ مرد، اکثریت دارند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین