تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
plusresetminus
حزب الله:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که فعلا خبری از تست‌های سریع کرونا در استان فارس نیست.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۸۲۴
وضعیت انجام تست‌ سریع کرونا/هزینه درمان کرونا چقدر است؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عبدالرسول همتی گفت: انجام تست‌های سریع و توزیع در سطوح مختلف تنها در قالب یک مصاحبه از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا اعلام شده و هنوز هیچ دستورالعملی در این خصوص و چگونگی توزیع آن ابلاغ نشده است.
همتی در خصوص هزینه انجام تست در مراکز دولتی و خصوصی گفت: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، انجام تست در آزمایشگاه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رایگان است اما آزمایشگاه‌های خصوصی هزینه را از افراد دریافت می‌کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که روزانه حدود ۵ هزار تست کووید ۱۹ در استان فارس از افراد علامت‌دار و مشکوک گرفته می‌شود که به طور میانگین نیمی از آنها، معادل ۵۰ درصد، مثبت می‌شود.
همتی در خصوص هزینه درمان بیماران کرونایی نیز گفت: اگر یک بیمار کرونایی از سوی مراکز ۱۶ گانه به بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی معرفی شود،هزینه درمان رایگان است.
او اضافه کرد: همچنین در صورتی که بیمارستان علی‌اصغر(ع) شیراز، مبتلایان را به بیمارستان‌های خصوصی پیش‌بینی شده در این شهر نظیر دنا، اردیبهشت، ام آر آی و بعثت هدایت کند، هزینه درمان این افراد نیز رایگان بوده و از طرف دولت پرداخت خواهد شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: در صورتی که یک بیمار مستقیما به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کند، باید شخصا هزینه درمان را براساس تعرفه پیش‌بینی شده، پرداخت کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین