تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
plusresetminus
حزب الله:معاون کل وزیر بهداشت گفت: واکسنی که بتواند در درمان بیماری کووید ۱۹ تأثیر قطعی داشته باشد تا یک سال آینده اصلا پیش‌بینی نمی‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۷۸۴
واکسن کرونا تا یک‌سال آینده کشف نخواهد شد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در گفت‌وگوی چاپ اول با اشاره به نتایج محدودیت‌ها گفت: در این محدودیت‌ها شاهد کاهش تردد خودروها در سطح جاده‌ای، درون شهری، حمل‌و‌نقل عمومی و همچنین کاهش تماس‌های اجتماعی هستیم.

وی افزود: یک تا ۱۰روز برای موارد سرپایی، دو تا سه هفته موارد بستری و یک‌ماه تا پنج هفته برای موارد مرگ زمان نیاز است تا نتایج این محدودیت‌ها را مشاهده کنیم.

معاون کل وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر دولت و ملت دست به دست هم دهند اثر این اقدامات تساعدی خواهد بود و در غیراین‌صورت نتایج این اثرات متوسط و نیاز به تمدید محدودیت‌ها خواهد بود.

حریرچی گفت:  بسته به کیفیت غربالگری و کیفیت اقدامات بهداشتی و درمانی هر کشور، به ازای هر فوتی کرونا 200 تا هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.  هیچ کشوری در دنیا نیست که بتواند همه موارد مثبتش را کشف کند. چون تست‌های ما اندک بود و باید هدفمند این کار را انجام می‌دادیم، موارد کمی را تشخیص می‌دادیم ولی اکنون این استراتژی را تغییر دادیم و تست وسیع را انتخاب کردیم.

وی بیان کرد: واکسنی که بتواند در درمان این بیماری تأثیر قطعی داشته باشد تا یک سال آینده اصلا پیش‌بینی نمی‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه با وجود واکسن هم حداقل تا دو سال آینده دستورالعمل‌های بهداشتی باید رعایت شود، تصریح کرد: حتی پس از تأیید واکسن تا زمانی که به ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم تزریق شود که حداقل تا ۲ سال دیگر امکان‌پذیر نیست باید دستورالعمل‌های بهداشتی ضد کرونا رعایت شود.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین