کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم تحلیف بایدن احتمالا مشابه هیچکدام از مراسم‌ها در تاریخ آمریکا نیست

ایسنا , 2 آذر 1399 ساعت 14:38

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا بیشتر وقتش را در طول انتخابات در زیر زمین خانه‌اش گذراند. اکنون، او و مشاورانش در حال برنامه‌ریزی برای یک مراسم آغاز به کار بسیار علنی هستند.


بایدن ماه‌ها از کمپین ریاست جمهوری خود را در زیر زمین خانه‌اش سپری کرد و از طریق دوربین تلویزیونی با کشورش ارتباط برقرار می‌کرد. سخنرانی حزبی او تقریبا در سالنی خالی در دلاور انجام شد. سخنان او بعد از پیروزی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور هم در یک پارکینگ با حفظ فاصله اجتماعی و مملو از خودروهایی که بوق می‌زدند، انجام شد.
و اکنون بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب، در حال برنامه‌ریزی برای یک مراسم سوگند و آغاز به کاری است که مشابه کمپینش، مشابه هیچکدام از مراسم‌ها در تاریخ آمریکا نخواهد بود.
براساس مصاحبه‌ها با چندین منبع مطلع، گفت‌وگوهایی در جریان است که از همه حاضرین خواسته می‌شود تا ماسک به صورت داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. افرادی که در روز مراسم در نزدیکی بایدن می‌ایستند باید تست کرونا داده باشند. ضیافت نهار بعد از مراسم با حضور اعضای کنگره که به صورت سنتی برگزار می‌شده، ممکن است کلا لغو شود.
مشاوران بایدن تقریبا اطمینان دارند که دونالد ترامپ در مراسم بایدن حاضر نخواهد شد. به گفته آنها بعید است که ترامپ در مراسمی سنتی میزبان بایدن در کاخ سفید باشد و بعد با هم عازم کنگره شوند یا اینکه ترامپ اجازه دهد در روز مراسم تصویری از او در کنار بایدن ثبت شود.
نزدیکان بایدن اصرار دارند که مراسم همچنان باید به نحوی برگزار شود که شکوه گذشته خود را داشته باشد؛ تمایلی که برای جلب مشروعیت برای رئیس جمهوری که ترامپ همچنان او را تکذیب می‌کند، لازم به نظر می‌رسد. اما این خواسته با خواسته فوری دیگری پیچیده می‌شود؛ الزام به رعایت قوانین بهداشتی که بایدن در طول نامزدی برای ریاست جمهوری به آنها پایبند بود و می‌خواهد در ابتدای دولتش هم پایبندی به آن را نشان دهد.
رافوس جیفورد، معاون مدیر کمپین بایدن که مسوول مالی کمیته آغاز به کار ریاست جمهوری ۲۰۱۳ بود و انتظار می‌رود در مراسم امسال هم مشارکت کند، گفت: این مشابه هر آن چیزی است که به کمپین بایدن ارتباط دارد؛ ما باید فکر می‌کردیم که چطور کمپین‌های خودمان را متفاوت برگزار کنیم، چطور کنوانسیون حزبی را متفاوت برگزار کنیم و احتمالا ما باید روز سوگند و آغاز به کار را هم متفاوت برگزار کنیم.
اما اگر روز سوگند برای نشان دادن انتقال مسالمت آمیز قدرت اهمیت دارد، این روز همچنین اولین فرصت مهم برای بایدن برای تنظیم ریاست جمهوری‌اش به شمار می‌رود. مشاوران بایدن همچنین به آن به چشم تسهیل کننده برای کسانی نگاه می‌کنند که می‌خواهند ترامپ از کاخ سفید برود و شاید به طور متضاد، به عنوان لحظه‌ای می‌نگرند که تلاش می‌شود این کشور متحد شود.
ژوآن هوف، پروفسور تاریخ در دانشگاه ایالتی مونتانا و رئیس سابق مرکز مطالعات ریاست جمهوری می‌گوید، یکی از غیر عادی‌ترین جنبه‌ها می‌تواند عدم مشارکت دونالد ترامپ در این روز باشد. او اولین رئیس جمهوری شکست خورده خواهد بود که طی چند قرن گذشته در مراسم جانشینش شرکت نمی‌کند.
کاخ سفید هنوز اظهارنظری نکرده است که آیا ترامپ در مراسم ۲۰ ژانویه شرکت می‌کند یا خیر.


کد مطلب: 240731

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240731/مراسم-تحلیف-بایدن-احتمالا-مشابه-هیچکدام-مراسم-ها-تاریخ-آمریکا-نیست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com