کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش محمد علی نجفی به حواشی بیانیه خانه سینما

ایسنا , 2 آذر 1399 ساعت 13:48

حزب الله:
رییس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد که در شرایط ویژه بحران کرونا در کشور و برای همراهی با محدودیت‌های اعمال شده، توقف دو هفته‌ای پروژه‌ها توصیه شده است.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روز گذشته اول آذرماه و همزمان با شروع محدودیت‌های جدید در کشور برای کنترل شیوع کرونا، خانه سینما اطلاعیه‌ای را صادر و در آن بر توقف پروژه‌های فیلمبرداری برای عمل به مسئولیت اجتماعی تاکید کرد. اما این اطلاعیه حاشیه‌هایی را به همراه داشت و برخی تهیه‌کننده‌ها نسبت به آن معترض شدند که چرا بدون مشوت با آنان، این بیانیه صادر شده است و به حواشی برخی تعطیلی ها اشاره داشتند.
حال محمدعلی نجفی در گفت و گویی با ایسنا تاکید دارد که این اطلاعیه توصیه‌ای برای همراهی در شرایط خاص بوده است.
رییس هیات مدیره خانه سینما گفت: درباره این اطلاعیه سوء تفاهمی پیش آمده و عده‌ای فکر کردند که این تصمیم خانه سینما است، در حالی که خانه سینما در همراهی با محدودیت‌هایی که برای این دو هفته در بسیاری از شهرهای کشور اعمال شده صرفاً به توقف پروژه‌ها در این شرایط فورس ماژور توصیه کرده است تا بعد از آن، کارها ادامه پیدا کند.
وی افزود: در بسیاری از قراردادهای کاری تاکید می شود که به هنگام شرایط ویژه و فورس ماژور کار به اجبار متوقف می‌شود و ما هم توصیه کردیم که در این شرایط ویژه تا جای امکان پروژه‌ها متوقف شوند.
او درباره شورایی که در همین رابطه در خانه سینما تشکیل شده بود، گفت: در شورا با حضور دو عضو پزشک خانه سینما یعنی دکتر محمدهادی کریمی و دکتر معتمدی تاکید شده که اگر قرار است کاری ادامه پیدا کند، باید با حضور پزشک در صحنه و رعایت جدی پروتکل‌ها انجام شود. البته در حال حاضر فیلم سینمایی خیلی محدود در حال تولید است و بیشتر سریال‌های تلویزیونی در حال فیلمبرداری هستند که اعضای خانه سینما در بسیاری از آن ها مشغول کارند و این توصیه به خاطر حضور آن‌ها نیز صورت گرفته است.
 


کد مطلب: 240726

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240726/واکنش-محمد-علی-نجفی-حواشی-بیانیه-خانه-سینما

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com