کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پمپئو با نمایندگان طالبان و دولت افغانستان دیدار کرد

مهر , 2 آذر 1399 ساعت 11:11

وزیر خارجه آمریکا با سفر به دوحه قطر، با نمایندگان طالبان و دولت افغانستان به طور جداگانه گفتگو کرد حال آنکه ظاهراً این اقدام به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند صلح منجر نخواهد شد.


 مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دوحه- پایتخت قطر- با نمایندگان طالبان و دولت افغانستان دیدار کرد.
دیدارهای وزیر خارجه آمریکا با دو طرف به صورت جداگانه انجام شد و بدون انتشار گزارشی مبنی بر پیشرفت در روند گفتگوها پایان یافت. با این حال، عبدالله عبدالله رئیس هیأت مذاکره کننده افغانستان گفت که دو طرف به خروج از بن بست کنونی در روند گفتگوها بسیار نزدیک بودند.
پیش از این، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که تا نیمه ژانویه سال آینده میلادی تعداد نیروهای خود را در افغانستان به دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش خواهد داد. بر اساس توافق طالبان و آمریکا که در ماه فوریه در دوحه حاصل شد، قرار است آمریکا تا نیمه سال ۲۰۲۱ میلادی نیروهای خود را به صورت کامل از افغانستان خارج کند.
آمریکا از سال ۲۰۰۱ میلادی و در پی حملات ۱۱ سپتامبر، در افغانستان حضور نظامی دارد. جنگ افغانستان، طولانی‌ترین حضور نیروهای آمریکایی در خارج از خاک این کشور است.
برنامه ترامپ مبنی بر تسریع روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در حالی است که احتمالاً از ۲۰ ژانویه (اول بهمن)، قدرت در کاخ سفید به جو بایدن دموکرات منتقل خواهد شد و مشخص نیست که آیا او به مفاد توافق فعلی با طالبان پایبند می‌ماند یا خیر.


کد مطلب: 240697

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240697/پمپئو-نمایندگان-طالبان-دولت-افغانستان-دیدار

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com