کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال وقوع سیل در تهران؛ مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند

باشگاه خبرنگاران جوان , 1 آذر 1399 ساعت 16:01

حزب الله:
معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران گفت: طی امروز و فردا بارش ۳۵ میلی متر باران پیش‌بینی شده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران  اظهار کرد: از ابتدای سال آبی تا روز گذشته ۳۰ آبان ۳۲/۰۱ میلی متر بارش باران گزارش شده است.
او ادامه داد: متاسفانه به رغم بارش‌ها، بارندگی نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد و  نسبت به بلند مدت ۱۷ درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز و فردا، ۳۵ میلی متر باران می‌بارد.
قربانیان با بیان اینکه هشدار‌های لازم را به سازمان‌ها و ارگان‌ها از طریق نصب بنر در سطح رودخانه‌ها انجام داده‌ایم، بیان کرد: خواهش ما این است که به هیچ عنوان مردم در حاشیه رودخانه‌ها تردد و اتراق نکنند، هر لحظه امکان بارش‌های محتمل سیلابی وجود دارد، هرچند که ظرفیت ذخیره داریم، ولی ممکن است سیلاب آسیب و خسارت ناگوار برای مردم داشته باشد.
او با تاکید بر اینکه سد‌ها در حال کنترل هستند، ولی احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: سد‌ها به لحاظ پایداری هیچ مشکلی ندارند و همه سد‌ها از لحاظ رفتارسنجی و رفتارنگاری کنترل می‌شوند و هیچ مشکلی به لحاظ مدیریت سیلاب و پایداری سد‌ها وجود ندارد و از این بابت جای نگرانی نیست.
قربانیان گفت: حتی ما به منازل مسکونی که در اطراف رودخانه‌ها ساکن هستند هم توصیه می‌کنیم که از اتراق و یا رفت و آمد بی مورد در کنار و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، چرا که ممکن است پس از قطع باران رودخانه‌ها در بالا دست طغیان کنند.
او گفت: قطعا بند آمدن باران به معنی اینکه دیگر سیل نمی‌آید نیست، متاسفانه این باور غلط است و ممکن است پس از بند آمدن باران، سیل در کمین باشد به طوری که احتمال وقوع سیل در شمال تهران وجود دارد.
قربانیان در پایان تصریح کرد: ایمنی نقاط حادثه خیز داخل شهر تهران به خصوص رود دره‌ها از نظر به عهده شهرداری است.


کد مطلب: 240651

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240651/احتمال-وقوع-سیل-تهران-مردم-حاشیه-رودخانه-ها-مسیل-ها-اتراق-نکنند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com