تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان در تماس تلفنی ضمن گفتگو درباره هماهنگی های صورت گرفته برای نشست جی ۲۰ بر سر باز نگه داشتن کانال های ارتباطی جهت گسترش و تقویت روابط و رفع مشکلات توافق کردند.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۶۱۷
گفتگوی اردوغان و پادشاه عربستان درباره اجلاس جی ۲۰
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از براساس بیانیه صادر شده توسط دفتر ریاست جمهوری ترکیه، در تماس تلفنی جمعه شب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان درباره روابط دوجانبه گفتگو کردند و به موضوع نشست G۲۰ که طی امروز و فردا ۲۱ تا ۲۲ نوامبر برگزار می شود، پرداختند.
 پادشاه عربستان در این تماس تلفنی با اردوغان درباره هماهنگی تلاش ها قبل از نشست G۲۰ گفتگو کرد و دو طرف توافق کردند که کانالهای گفتگو را برای رفع مشکلات و تقویت روابط و همکاری ها باز نگه دارند.
علاوه بر این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با توجه به شرایط همه گیر Covid-۱۹ ، روز شنبه در اجلاس G۲۰ به میزبانی عربستان سعودی شرکت خواهد کرد.
یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت: "رئیس جمهور فردا (شنبه) در اجلاس مجازی G۲۰ شرکت خواهد کرد."
عربستان برای اولین بار در کشورهای عربی میزبان نشست G۲۰ است، اما برگزاری آن از طریق مجازی و در مقیاس کوچکتر از حد معمول، ممکن است بحث در مورد شیوع ویروس جدید کرونا و بحران اقتصادی را محدود کند.
این اجلاس که معمولاً فرصتی برای گفتگوهای دو جانبه بین رهبران جهان است ، به جلسات آنلاین کوتاه درباره مهمترین موضوعات جهانی، از تغییرات اقلیمی تا افزایش نابرابری محدود خواهد شد.
کشورهای G۲۰ تأیید کردند که برای مهار همه گیری Covid-۱۹ همه تلاش خود را انجام خواهند داد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین