کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تامین ۴ تخت ICU برای بیمارستان خوانساری اراک توسط خیرین

روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور , 29 آبان 1399 ساعت 14:32

حزب الله:مدیرعامل مجمع خیرین سلامت از تامین ۴ تخت ICU برای بیمارستان آیت الله خوانساری اراک توسط خیرین خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن ابدال  با بیان اینکه میزان کمک های مردم و خیرین در واقع تابعی از اقتصاد است، بیان کرد: مسلما در شرایط کنونی که اقتصاد با چالش مواجه شده است میزان کمک ها نسبت به سال های گذشته کم شده، اما قطع نشده و خیرین و مردم همچنان در بحث سلامت و برای مقابله با کرونا کمک های خود را اعطا می کنند.
وی اظهار کرد: از زمان شیوع این ویروس در استان مرکزی و کشور تاکنون خیرین از هیچ کوششی در جهت تامین احتیاجات حوزه سلامت دریغ نکرده اند و به صورت نقدی و غیرنقدی در این عرصه کمک کرده اند، به طوری که در روزهای اخیر با اعلام نیاز بیمارستان آیت الله خوانساری به تامین چهار تخت ICU ، خیرین به سرعت این نیاز را رفع کردند.
ابدال افزود: در حال حاضر که بیمارستان آیت الله خوانساری که در واقع مرکز درمان بیماران سرطانی است، به سانتر درمان کرونا تبدیل شده است، بیماران مبتلا به سرطان به بیمارستان امیرکبیر منتقل شده اند که با اعلام کمبود تجهیزات و امکانات رفاهی در این بیمارستان برای پذیرش بیماران سرطانی، خیرین به سرعت ۵ تلویزیون و ۵ پخچال تهیه کردند، بسته های معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان برای این بیماران تامین شد و خوشبختانه کمک ها کم و بیش همچنان از نقاط مختلف استان دریافت می شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته خیرین سلامت در کل استان مرکزی ۱۴ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند، گفت: مجمع کمک ها را سالانه جمع بندی می کند، اما از ابتدای سال تاکنون این کمک ها همچنان ادامه داشته است و حتی در کنار کمک به مقابله با این ویروس، فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری نیز در جریان ساخت بوده است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان مرکزی اظهارکرد: این پروژه تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما با توجه به اینکه درموج اول شیوع ویروس کرونا بیمارستان خوانساری به سانتر درمان کرونا تبدیل شد، پیمانکار و کارگران با احتیاط بیشتری کار را دنبال کردند، پس از بازگشت بیمارستان به کارکرد اصلی خود و خدمت رسانی به بیماران سرطانی کار سرعت گرفت.
وی افزود: اخیرا دوباره بیمارستان خوانساری سانتر درمان کرونا شده و همین امر مجددا سرعت پیشرفت کار را گرفته است و در واقع قدری برنامه ریزی پیشرفت ساخت فاز سوم بهم ریخته است. این شرایط که با افزایش قیمت ها نیز همراه شده کار ساخت و ساز را تحت الشعاع قرار داده است، هر چند که تلاش داریم تا پایان سال سفت کاری پروژه تمام شود و سال آینده نیز به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه احداث فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری توسط خیرین در واقع ظرفیتی شد که امروز بیمارستان به مرکز تخصصی درمان بیماران تنفسی تبدیل شود، گفت: اگر فاز دوم بیمارستان احداث نشده بود، قطعا امروز با چالش جدی مواجه بودیم، اما وجود تجهیزات مناسب و امکانات باعث شده است که خدمات رسانی خوبی را در شرایط کرونایی از بیمارستان خیر ساز آیت الله خوانساری شاهد باشیم.
ابدال در خصوص کمک خیرین در شرایط کنونی به مجموعه سلامت استان بیان کرد: مسلما خیرین رودخانه نیستند که هر لحظه بخواهیم از آنها بهره ببریم، شرایط اقتصادی جامعه هم بر آنها تاثیر دارد، اما اخیرا شاهد هستیم که دستگاه های اجرایی نیز برای دریافت کمک ها شماره هایی اعلام می کنند، در حالی که بهتر است مدیریت یکپارچه در دریافت کمک ها مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به برخی تصمیمات و قوانین در کشور، تصریح کرد: در قانون مالیات مصوب شده است که اگر خیرین به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند از معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی بهره مند می شوند، اما اگر این کمک به سازمان های مردم نهاد صورت گیرد، مشمول معافیت ۲۰ درصدی مالیات می شوند که این تصمیمات نشان می دهد نگاه مثبتی به فعالیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد نیست در حالی که در دنیا این نگاه کاملا متفاوت است.
ابدال تاکید کرد: اگر شعار می دهیم که باید کار را به دست مردم بسپاریم و دولت را کوچک کنیم، این دستورالعمل ها بر خلاف شعارهاست و باید سازمان های مردم نهاد را بازوی حمایتی دولت دانست.


کد مطلب: 240543

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240543/تامین-۴-تخت-icu-بیمارستان-خوانساری-اراک-توسط-خیرین

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com