تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
plusresetminus
حزب الله: وزیر امور خارجه بحرین می گوید که انتظار دارد دولت جدید ایالات متحده پیش از هرگونه توافق جدید هسته ای با ایران، با بحرین و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس رایزنی کند.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۴۷۰
وزیرخارجه بحرین:بایدن پیش از توافق با ایران باید با ما رایزنی کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار آکسیوس گفت: «ظرف چهار سال گذشته وضعیت در خاورمیانه دگرگون شده و دینامیک منطقه دستخوش تغییر شده است». وی در ادامه مدعی شد: «ما اطمینان داریم که منافع ایالات متحده در برخورداری از یک منطقه امن و با ثبات برای همگان است و امیدواریم که ایران به یک تبعه مسئول در منطقه تبدیل شود!»
این دیپلمات بحرینی همچنین تأکید کرد که هرگونه توافق جدید [ایالات متحده] با ایران مستلزم آنست که نه تنها موضوع برنامه هسته‌ای ایران بلکه رفتار منطقه‌ای و همچنین برنامه موشک بالستیک این کشور را نیز دربر گیرد.
الزیانی با اشاره به شرکای ایالات متحده در منطقه خلیج فارس افزود: «چنانچه ایالات متحده به دنبال یک چنین توافقی با ایران باشد، لازم است که ما [شرکای واشنگتن در منطقه] طرف مشورت و رایزنی قرار گیریم».
وزیر خارجه بحرین همچنین گفت که این کشور با رژیم صهیونیستی و سایر شرکای خود در منطقه خلیج فارس پیرامون گام بعدی در قبال ایران در حال مشورت و رایزنی است.
وی ادعا کرد: «هر کشوری که نگران تجاوز ایران (!) است، باید و حتماً این موضوع را مطرح کند. ما دیدگاه‌های خود را به طور حتم اعلام می‌کنیم. ما با ایالات متحده گفتگویی نزدیک و صریح داریم، بنابراین مطمئنم که سایر کشورهای منطقه نیز نگرانی‌های خود را با صراحت بیان خواهند کرد».
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین