کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزمایش حیوانی واکسن ایرانی کرونا موفقیت آمیز بوده است

باشگاه خبرنگاران جوان , 29 آبان 1399 ساعت 9:05

حزب الله:دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آزمایش حیوانی واکسن ایرانی کرونا موفقیت آمیز بوده و در آذرماه روی داوطلبان آزمایش می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بیست و هشتم آبان ماه در برنامه «تیترامشب» شبکه خبر ،جزئیات محدودیت های جدید کرونا از روز شنبه  با حضور حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفت.
جمشیدی دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه وضعیت جهش ویروس کرونا و شرایط فراگیری به شکلی است که دیگر مداخلات ساده و معمولی جوابگو نیست و باید با روند فراگیری، تهاجمی برخورد شود گفت: تغییراتی در ژنوم ویروس کرونا صورت گرفته است، برخی معتقدند که سرعت انتقال ویروس ۱۰ برابر شده است.
او با اشاره به اینکه این انتقال و این اتفاقات در اروپا هم در حال وقوع است افزود: مجموعه مسائل باعث شد تا تنها راه مداخله به صورت مداخله تهاجمی بزرگ باشد یعنی مداخلات کوچک مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری کافی نیست لذا تنها راه برای این حجم از اپیدمی تعطیلی دو تا سه هفته‌ای در مناطق قرمز است.
جمشیدی اظهار کرد: کنترل تردد ها، کاهش حضور پرسنل و کارمندان در محل کار از جمله مداخلات است تا بتوانیم این چرخه را بشکنیم و به نقطه‌ای برسیم که نقطه قابل اتکا باشد.
دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: تردیدی نیست که طرح جامع محدودیت‌های بهداشتی ممکن است ضعف‌هایی داشته باشد، اما این اشکالات پس از اجرا و با دریافت بازخورد‌ها مشخص و رفع می‌شود.

جمشیدی درباره لزوم اجرای محدودیت‌های کرونایی و مشارکت مردمی گفت: تغییر ژنی ویروس کووید ۱۹ و مجموعه عوامل و اتفاقات در شهریور گذشته عامل اصلی افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها است.
او از پیگیری مصوبات ستاد ملی کرونا و تفویض اختیار به استان‌ها و استانداری‌ها گفت و افزود: از شنبه برای افزایش سرعت در تصمیم گیری استان‌ها به حکم مقابله با شیوع کرونا و افزایش شیوع کرونا و قرمز بودن منطقه نیازی به مصوبه جدید و تصمیم گیری مجدد در ستاد ملی مقابله با کرونا ندارند و می‌توانند برای ادامه محدویت‌ها در استان تصمیم گیری کنند.
دبیر ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد: طرح جدید، محدودیت مشاغل را به ۴ گروه تقسیم می‌کند، شدت بیماری هم به ۳ رنگ قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی می‌شود.
جمشیدی با اشاره به اینکه دوشنبه هر هفته وزارت بهداشت اعلام وضعیت شیوع کرونا در کشور می‌کند، طرح محله محوری با همکاری بسیج و هلال احمر در پیشبرد مقابله با شیوع کرونا با کمک مردم انجام می‌شود.
دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به جدیدترین خبر از واکسن ایرانی کرونا اظهار کرد: آزمایش حیوانی واکسن ایرانی کرونا موفقیت آمیز بوده و در آذرماه روی داوطلبان آزمایش می‌شود، همچنین توزیع بین المللی واکسن کرونا به سازمان بهداشت جهانی سپرده شده و تاکنون ۱۸۰ کشور، از جمله ایران، در این پروژه ثبت نام کرده است.
او عنوان کرد: در صورت تولید واکسن، سازمان بهداشت جهانی ۲۰ درصد جمعیت پرخطر هر کشور را پوشش می‌دهد و اینگونه نیست که کشور تولیدکننده واکسن، دریافت کنندگان را به دلخواه خود گزینش کند.
جمشیدی با اشاره به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا کار سیاست‌گذاری و مصوبات را انجام می‌دهد گفت: الان قرارگاه عملیاتی داریم که وزیر کشور فرمانده این قرارگاه هستند که کار آن‌ها اجرا و نظارت بر مصوبات است، لذا مصوبات ستاد در حال پیگیری است.
او با اشاره به اینکه یک صدایی در همه سطوح سیاست‌گذاری و اجرا در مباحث کرونا اتفاق افتاده است که این موضوع تداوم خواهد داشت اظهار کرد: کارمندان باید به صورت یک سوم در محل کار خود حضور داشته باشند چارچوب کار مشخص است و امیدواریم بر روی کنترل بیماری اثرگذار باشد.
دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه حتما طرح نقایصی دارد و حتماً همه ابعاد آن دیده نشده افزود: کرونا یک زندگی جدیدی را به ما تحمیل کرده است و لذا یک نظام اداری، اقتصادی و فرهنگی جدید را به ما تحمیل کرده است، لذا قوانین و مقررات خاص خود را می‌خواهد.
او ادامه داد: مهم‌ترین بحث در جلسه ستاد مباحث مربوط به محدودیت‌ها است، گا‌ها ممکن است مباحث اقتصادی و طرح معیشتی هم در کنار آن مطرح شود.


کد مطلب: 240462

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240462/آزمایش-حیوانی-واکسن-ایرانی-کرونا-موفقیت-آمیز-بوده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com