تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
plusresetminus
حزب الله: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای مدعی شد ایران تزریق گاز اورانیوم به سانتریفوژهای جدید در نیروگاه نطنز را آغاز کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۴۴۳
آژانس: ایران تزریق گاز اورانیوم به سانتریفوژهای جدید را آغاز کرده است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) مدعی شد که ایران تزریق «هگزافلورید اورانیوم» را به سانتریفوژهای جدید پیشرفته IR-۲m که در نیروگاه هسته‌ای نطنز نصب شده‌، آغاز کرده است.
خبرگزاری «رویترز» نوشت آژانس اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه به کشور‌های عضو ارائه داده و امروز به دست رویترز رسیده، نوشته است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF۶ به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-۲m که اخیراََ در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است».
این سازمان هفته گذشته در سندی محرمانه که به کشور‌های عضو فرستاده و اکنون از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس مشاهده شده ادعا کرده میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۴۴۳ کیلوگرم افزایش یافته است.
به ادعای این آژانس، ایران غنی‌سازی اورانیوم را با خلوص ۴.۵ درصد انجام می‌دهد که بالاتر از ۳.۶۷ درصد میزان مجاز تعیین شده است.
این در حالی است که پیشتر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این گزارش بر شفاف سازی هر چه سریعتر در خصوص بررسی‌های صورت گرفته از سوی بازرسان آژانس در ایران تاکید کرد.
رافائل گروسی در مصاحبه با خبرگزاری د. پ. آ آلمان اعلام کرد: علاوه بر مسائل مربوط به انرژی اتمی، آژانس به شدت درگیر نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران است. او با اشاره به همکاری‌های میان آژانس انرژی اتمی و ایران گفت: اخیرا بازرسان آژانس از دو سایت هسته‌ای در ایران بازدید کردند.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین