کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی الفیصل: آمریکا برود پرونده حقوق بشرش را اصلاح کند!

ایسنا , 28 آبان 1399 ساعت 13:14

حزب الله:رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در واشنگتن به خواسته اعضای دموکرات کنگره آمریکا جهت تجدید نظر در روابط با عربستان به خاطر کارنامه سیاه ریاض در حقوق بشر واکنش شدید نشان داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در واشنگتن در جریان شرکت در شورای ملی روابط آمریکایی - عربی سخنان دموکرات ها درباره حقوق بشر در عربستان را رد کرد و گفت، آمریکا باید در کارنامه حقوق بشری خود درمورد سیاه پوست ها و غیر آنها تجدید نظر کند. شیوه شکنجه غرق مصنوعی (القای حس خفگی با آب) از اکتشافات آمریکاست.
وی با اشاره به درخواست مکرر دموکرات ها برای مجازات دولت عربستان بابت جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی و جنگ یمن، گفت، دموکرات ها باید روابط تاریخی دو کشور را مد نظر داشته باشند. آنها باید به عربستان سفر کنند و خودشان پیشرفت های به دست آمده در همه زمینه ها چه در زمینه حقوق زن یا مبارزه با افراط گرایی یا هر مسائل دیگر را ببینند.
پیش از این دیده بان حقوق بشر از کشورهای عضو گروه ۲۰ خواسته بود، ریاض را تحت فشار بگذارند تا همه بازداشتی های غیرقانونی را آزاد و درباره نقض های سنگین خود پاسخگو باشد و به هیئت بین المللی مستقل اجازه دهد راجع به قتل خاشقجی تحقیق کند.
این سازمان اعلام کرد، در ماه ژوئیه و اوت در پیامی از رهبران دولت های گروه۲۰ خواسته علنا درباره حقوق بشر در عربستان صحبت کنند.
کشورهای گروه ۲۰ در حالی ریاست این گروه در سال ۲۰۲۰ را به ریاض واگذار کرده اند که این کشور آزادی های اساسی را سرکوب کرده و مخالفان و فعالان حقوق بشری را بازداشت و به صورت غیر قانونی به مردم عادی یمن حمله می کند.


کد مطلب: 240435

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240435/ترکی-الفیصل-آمریکا-برود-پرونده-حقوق-بشرش-اصلاح-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com