کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتاق اصناف خبر داد

تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی

28 آبان 1399 ساعت 12:37

حزب الله:
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از آغاز طرح تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر خبر داد و گفت: از اول آذر به واحدهای صنفی که واحد خود را باز می‌کنند اخطار کتبی و شفاهی داده می‌شود که معمولاً اثر بخش است و باعث می‌شود خودشان مقررات را رعایت کنند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحدهای متخلف را پلمب می کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهنام نیک منش از انجام بیش از ۹۰۰ هزار بازرسی در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی اتاق اصناف در سال جاری خبر داد و گفت: در هفته‌های گذشته هم که محدودیت ساعتی برای فعالیت اصناف وضع شده بود، سعی کردیم تا حد امکان واحدهای صنفی پلمب نشود و با اخطار و تذکر آنها را ترغیب به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنیم. بنابراین طی هفته‌های گذشته هم تذکرات لازم به واحدهای صنفی که از ساعت ۱۸ به بعد فعالیت می‌کردند داده شده است و آن‌ها هم رعایت کردند.
وی با بیان اینکه بازرسی از ۴۰۰ هزار واحد صنفی نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها نیز دارد و نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی هم در اصل بر عهده وزارت بهداشت است: در حال حاضر تلاش ما این است که در یک سامانه مشخص همه موارد تذکر، پلمب و بازرسی‌های انجام شده ثبت شود.
نیک منش در ادامه از آغاز طرح تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید از اول آذر خبر داد و گفت: از اول آذر هم به واحدهای صنفی که واحد خود را باز می‌کنند اخطار کتبی و شفاهی داده می‌شود که معمولاً اثر بخش است و باعث می‌شود خودشان مقررات را رعایت کنند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحد متخلف را پلمب میکند.
به گزارش ایسنا، با اوج گیری شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا، از ٢٠ آبان ماه فعالیت تمام مشاغل غیرضروری در ۲۵ مرکز استان از جمله تهران تا ساعت ١٨ مجاز و مشاغل گروه ٣ و ٤ نیز به طور کلی تعطیل شدند. در مجموع در ۸۹ شهرستان مقررات سختگیرانه اجرا  شده است. اما با توجه به ادامه اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌ها از روز شنبه، اول آذر همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک مانند مراکز تهیه مایحتاج ضروری مردم، خدمات‌رسانی ضروری، امداد و نجات، فروشگاه های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت از جمله بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن تعطیل هستند و قوانین منع رفت و آمد نیز اجرا خواهد شد.


کد مطلب: 240428

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240428/تشدید-نظارت-ها-شروع-محدودیت-های-جدید-کرونایی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com