تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
plusresetminus
حزب الله:باشگاه استقلال تهران در تلاش است تا رقم قراردادهای نجومی بازیکنانش که در زمان مدیریت سعادتمند امضا شده است را کاهش دهد.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۴۱۸
تیشه مدیران افشاگر به ریشه استقلال
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احمد سعادتمند مدیر عامل برکنار شده باشگاه استقلال در دوران مدیریت خود در این باشگاه در زمان نقل و انتقالات قرارداد‌هایی را با بازیکنان منعقد کرد که در نهایت نهاد‌های نظارتی به این قرارداد‌ها ورود کردند و خواهان کاهش رقم برخی از این قرارداد‌ها شدند.
قرارداد‌هایی با ارقامی نجومی که باعث شده مدیران فعلی همچون مددی سرپرست باشگاه از بازیکنان درخواست کند تا با حضور در ساختمان این باشگاه این ارقام را کاهش دهند. به هر ترتیب قرارداد برخی بازیکنان که میلیاردی بسته شده باعث بوجود آمدن حواشی در استقلال شده و گویا بازیکنان مورد نظر زیر بار کاهش رقم قرارداد‌ها نمی‌روند.
حتی در میان این کشمکش مطرح شد که رشید مظاهری دروازه بان آبی پوشان هم در جلسه‌ای که با مددی داشته زیر بار کاهش رقم قرارداد خود نرفته، البته وکیل این دروازه بان به طور کل منکر مطرح شدن این موضوع به مظاهری شد، اما این طور که شواهد نشان می‌دهد احتمالا نام مظاهری هم در لیست بازیکنانی که رقم قرارداد‌های آن‌ها نجومی بوده قرار داشته است.
به هر حال بحث کاهش رقم قرارداد‌ها می‌تواند مشکلات بزرگی را میان بازیکنان تیم و مدیریت باشگاه بوجود بیاورد و در این زمینه پیشکسوتان باشگاه هم نظراتی را بیان کردند. رقم‌های نجومی که در سال‌های آتی با پرداخت نشدن می‌تواند بار مالی زیادی را برای باشگاه باقی بگذارد و استقلال به نفرات زیادی بدهکار شود. درست همچون پرونده‌های شکایتی در فیفا که این روز‌ها باعث شده این باشگاه ضرر‌های زیادی را در اوضاع بد اقتصادی پرداخت کند.

اولیایی: قرارداد‌هایی که با بازیکنان امضا می‌شود ابتدا باید به هیئت مدیره گزارش داده شود

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد قرارداد‌هایی که سعادتمند با بازیکنان استقلال امضا کرده است و حالا مددی سرپرست باشگاه قصد دارد رقم این قراداد‌ها را کاهش دهد گفت: این که ما اصرار داریم ساختار باشگاه تصحیح شود، منظورمان رسیدگی به همین مسائل است. هیئت مدیره باید تصمیم بگیرد و مدیرعامل باید این تصمیم را اجرا کند. یعنی قرارداد‌هایی که با بازیکنان امضا می‌شود ابتدا باید به هیئت مدیره گزارش داده شود و اگر این اتفاق رخ نداده است، هیئت مدیره کم کاری کرده است و در یک باشگاه نمی‌شود یک نفر با نظر شخصی تصمیم گیرنده باشد.

مدیران باید بداند تصمیماتشان در فوتبال و ورزش کشور تاثیر گذار است

او ادامه داد: بازیکن با توجه به شرایط حق دارد هر رقمی را درخواست کند و منعی در این مورد وجود ندارد، همه جای دنیا این موضوع طبیعی است. مدیرانی که مسئولیت باشگاه را در اختیار دارند باید طبق یک برنامه و بودجه مشخص تصمیم درستی بگیرند. مدیران باید بداند تصمیماتشان در فوتبال و ورزش کشور تاثیر گذار است. این اتفاقات انگیزه را از ورزشکاران رشته‌های دیگر می‌گیرد. این موضوع قابل قبول نیست که در یک رشته قرارداد‌های نجومی ببندیم، اما به برخی از ورزشکاران ملی که برا ی کشور افتخار آفرینی می‌کنند بی توجه باشیم. این روز‌ها عدالت در ورزش کشورمان از بین رفته است.

نوری: قرارداد‌هایی که در باشگاه استقلال امضا شده است غیر متعارف است

محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد کاهش دادن رقم قرارداد‌های بازیکنان استقلال توسط سرپرست این باشگاه گفت: بازیکنان زحمت می‌کشند و باید برای آن پول بگیرند و هیچ بحثی در این موضوع وجود ندارد، اما یک سری از قرارداد‌هایی که در باشگاه استقلال امضا شده است غیر متعارف است. در گذشته بازیکنان پول ناچیزی از باشگاه دریافت می‌کردند، اما حالا شرایط تغییر کرده است و صحبت از رقم‌های عجیبی می‌شود. از ۳ میلیارد تومان تا ۱۰ میلیارد تومان رقم قرارداد‌های بازیکنان در این فصل است که بسیار زیاد است. قرارداد‌ها باید با توجه به لیاقتی که وجود دارد بسته شود.

پول گرفتن حق بازیکنان است، اما به شکل درست!

او ادامه داد: سعادتمند با یک سری از بازیکنان قرارداد‌های عجیب و نامتعارفی بسته است. دلیل این رقم‌ها اگر این بوده که بازیکن مورد نظر به باشگاه‌های دیگر نروند و یا به خواست هواداران احترام گذاشته شود یا هر چیز دیگری به هیچ وجه قابل قبول نیست. پول گرفتن حق بازیکنان است، اما به شکل درست!

مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی این اتفاق باشد

نوری گفت: باشگاه استقلال قرارداد‌های اشتباهی امضا کرده است و الان مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی این اتفاق باشد. در باشگاه استقلال و در کنار مدیران باید چند کارشناس و پیشکسوت باشگاه حضور داشته باشند تا در چنین موقعیت‌هایی به مدیرعامل مشاوره درست دهند. متاسفانه این مدیران به یک اتاق در بسته رفته اند و بدون هیچ مشاوره‌ای چنین قراداد‌هایی را امضا کرده اند.

ناراحتی و عصبانیت هواداران در این شرایط طبیعی است

او در مورد ناراحتی هوادران در این شرایط گفت: ناراحتی و عصبانیت هواداران در این شرایط طبیعی است. در این شرایط اگر بخواهند رقم قرارداد‌ها را کاهش دهند باعث ایجاد اختلاف بین اعضای تیم و باشگاه خواهد شد. یک کار اشتباه صورت گرفته و حال قصد دارند آن را تصحیح کنند که به نظر امکان پذیر نیست. هر کسی جای این بازیکنان باشد از این اتفاق ناراحت خواهد شد و احتمال دارد پیامد‌های بدی را برای تیم به همراه داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه باید هرچه زودتر انتخاب شود، تا تیم سر و سامان بگیرد

نوری در مورد انتخاب مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: مدیرعامل باشگاه باید هرچه زودتر انتخاب شود تا تیم سر و سامان بگیرد. وزارت ورزش و هیئت مدیره باشگاه باید در کمترین زمان یک مدیرعامل ورزشی که پتانسیل اداره باشگاه استقلال را داشته باشد و بتواند مشکلات مالی استقلال را رفع کند، انتخاب کنند. هواداران استقلال دیگر صبرشان لبریز شده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین