تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
plusresetminus
حزب الله:تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای کاهش تعداد نظامیان این کشور در افغانستان با انتقاد صریح اعضای ارشد حزب جمهوریخواه مواجه شده است.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۴۰۹
انتقاد جمهوریخواهان ارشد از کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،برخی از چهره‌های حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا از قصد دولت برای خارج کردن نیروهای این کشور از افغانستان و عراق ابراز نگرانی کرده اند.
برای مثال «میچ مکانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا که از متحدان نزدیک ترامپ است تصمیم تازه را اشتباه خواند و درباره هرگونه تغییرات تکان دهنده در رابطه با سیاست دفاعی و خارجی پیش از ترک قدرت به رئیس جمهور هشدار داد.
تصمیم به کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان در حالی اجرایی می‌شود که ژنرال «فرانک مکنزی» فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) در گذشته هشدار داده بود که خروج شتابزده آمریکا از افغانستان می‌تواند مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان را تضعیف کند.
علاوه بر میچ مکانل چندین چهره دیگر حزب جمهوریخواه هم نسبت به این تصمیم ابراز نگرانی کرده اند. «مک تورنبری» نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان کنگره، این حرکت را اشتباه خواند و گفت که کاهش نیروها، مذاکرات جاری در افغانستان را تضعیف می‌کند.
همچنین سناتور جمهوریخواه «بن سس» که عضو کمیته اطلاعاتی است گفت این یک عقب نشینی ضعیف است و در واقعیت ریشه ندارد و جهان را ناامن‌تر می‌کند. از سوی دیگر خروج نیمی از نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان طی دو ماه آینده موجب نگرانی فرماندهان پنتاگون شده است.
آنها معتقدند کاهش نیروها دو پیغام مهم به طالبان خواهد فرستاد: اول اینکه این نیروها بدون گرفتن امتیازی یا عملی شدن تعهدی از سوی طالبان، خاک افغانستان را ترک می‌کنند و به این ترتیب امتیازهای آمریکا برای ادامه مذاکره با طالبان کمتر خواهد شد و دوم اینکه کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در خاک افغانستان احتمال حمله علیه نیروهای دولتی این کشور را افزایش خواهد داد و به کاهش خشونت‌ها در این کشور کمک نخواهد کرد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین