تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
plusresetminus
روزی بود که در این زندان ها، بدنام‌ترین زندانیان اسیر بودند و هرگز فکرش را هم نمیکردند که روزی این مکان‌ها تبدیل به جاذبه گردشگری شوند. این زندان‌ها روزی خانه مشهورترین مجرمان جهان بود و همین موضوع باعث شد تا این مکان‌ها به یک مکان توریستی تبدیل شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا معروف‌ترین زندان‌های جهان را با هم بررسی کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۳۸۵
معروف‌ترین زندان‌های تاریخی و رازآلود جهان

۱. زندان آلکاتراز – آمریکا
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
اگر قرار باشد لیستی از معروف‌ترین زندان‌های جهان را بنویسیم، قطعا آلکاتراز یکی از مهمترین گزینه‌های این لیست است. این زندان شناخته شده‌ترین و راز آلودترین زندان در آمریکا و همچنین اولین زندان با حداکثر امنیت در این کشور است. این زندان میزبان افراد معروفی مانند آل کاپون و رابرات استراد بود.
این زندان در جزیره‌ای در خلیج سانفرانسیسکو بنا شده و دور تا دور آن را آب پوشانده و همین موضوع باعث شده تا فرار از آن سخت شود. البته ۳۶ نفر اقدام به فرار کردند که موفق نشدند.
این زندان در آخر در سال ۱۹۶۳، درش برای زندانیان بسته و برای گردشگران باز شد. هزینه بازدید از این زندان، چیزی حدود ۲۸ تا ۶۰ دلار است.
۲. برج لندن – انگلستان
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
زندان آلکاتزار توانست تنها ۲۰ سال فعالیت کند؛ اما برج لندن خیلی بیشتر از این حرف‌ها توانست دوام بیاورد. برج لندن زمانی جزو بدنام‌ترین و مخوفترین زندان‌های جهان بود.
این زندان در قرن یازدهم میلادی ساخته شد و تا اواسط قرن بیستم فعالیت داشت. این ساختمان، زندانی‌های معروفی مانند هنری ششم، آن بولین و رودولف هس را به خود دیده.
این زندان اکنون به یک مکان توریستی تبدیل شده؛ گردشگران میتوانند از سلول‌ها بازدید کنند و طریقه زندگی کردن در این زندان را حس کنند. آن‌ها همچنین میتوانند از برج سبز هم بازدید کنند. جایی که محل اعدام زندانیان بود.
این زندان روزانه آماده بازدید و حضور گردشگران است و هزینه آن برای بزرگسالان از ۱۷.۶۰ تا ۲۰ پوند است. جدا از این قیمت، بلیط‌های خانوادگی هم موجود است.
۳. زندان جزیره روبن – آفریقای جنوبی
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
این زندان که در آفریقای جنوبی واقع شده است، معمولا با زندانی معروف “نلسون ماندلا” شناخته می‌شود. این زندان از سال ۱۹۵۹ تبدیل به یک زندان فوق امنیتی برای زندانیان سیاسی شد. جدا از ماندلا، بیش از ۳۰۰۰ نفر از سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۱ در این زندان، زندانی شدند.
این زندان در نهایت در سال ۱۹۹۶ بسته شد و تبدیل به یک مکان توریستی برای علاقمندان شد. گردشگران در این سفر، علاوه بر بازدید از سلولها، فرصت این را دارند که با زندانیانی که قبلا در این زندان اسیر بودند که گفت و گویی داشته باشند.
۴. Chateau d’if – فرانسه
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
زندان Chateau در ساحل مارسی در کشور فرانسه واقع شده است و گفته می‌شود که یکی از زندانیان این زندان، کنت مونت کریستو است. حتی اگر این حرف هم درست نباشد، این زندان از سال ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ زندانیان زیادی را در خود جای داده.
هزینه بلیط رفت و برگشت به این جزیره چیزی حدود ۵ یورو است و ورودی به این زندان هم ۵ یورو و البته جدای از این بلیط‌های انفرادی، بلیط‌های خانوادگی هم وجود دارد.
بیشتر بخوانید
۵. زندان جزیره شیطان – فرانسه
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
یکی دیگر از معروف‌ترین زندان‌های جهان و فرانسه، زندان جزیره شیطان است. این زندان هم مانند زندان Chateau توسط یک کتاب بر سر زبان‌ها افتاد.
این زندان از سال ۱۸۳۲ فعالیت میکرده و در طی فعالیتش (۹۰ سال) ۸ هزار زندانی را به دید. فرار از این زندان هم به دلیل وجود آب و جنگل در اطرافش تقریبا غیرممکن است. این زندان در سال ۱۹۵۲ بسته شد و تبدیل به جاذبه گردشگری شد.
۶. قلعه المینا – غنا
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
دو زندان بعدی به این دلیل معروف هستند که خانه‌ای برای بردگان بودند. اولین آن‌ها زندان قلعه المینا بود که در غنا واقع شده. این زندان به مدت ۳۰۰ سال فعالیت داشته و هربار حدود ۲۰۰ نفر را در یک سلول از این زندان نگهداری میکردند.
این زندان در زمان اوج خود، سالانه جایی برای نگهداری بیش از ۳۰۰۰۰ برده بود. این زندان زمانی به معروفیت رسید که در سال ۲۰۰۹، رئیس جمهور وقت آمریکا (باراک اوباما) از این زندان دیدن کرد.
۷. جزیره گوری – سنگال
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
این زندان هم مانند زندان المینا، مکانی برای نگهداری بردگان بود و تا سال ۱۸۴۸ که برده داری در فرانسه لغو شد، فعالیت داشت و به خانه بردگان هم معروف بود.
افراد معروف زیادی از این زندان بازدید کردند. افرادی مانند نلسون ماندلا، جورج بوش و بیل کلینتون.
۸. Tuol Sleng – کامبوج
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
در جنوب شرقی آسیا دو زندان وحشتناک وجود دارد که جزو معروف‌ترین زندان‌های جهان هستند. یکی از آن‌ها زندان Tuol Sleng است.
این زندان وحشتناک در سال ۱۹۷۵ افتتاح شد، ولی فقط برای چهار سال باز بود. با این وجود در این چهار سال، میزبان هفده هزار زندانی بود. تعداد خیلی کمی توانستند از این زندان خوفناک فرار کنند. زیرا در این زندان چیزی جز شکنجه و اعدام وجود نداشت.
این زندان پس از اینکه تعطیل شد، بلافاصله تبدیل به موزه شد و یادبودی برای کسانی که در این زندان به قتل رسیدند.
۹. Hoa Lo Prison – ویتنام
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
مشهورترین فردی که در این زندان زندانی بود، فردی به نام جان مک کین بود که نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بود و بعد از اینکه این زندان به موزه تبدیل شد، لباس او در موزه به نمایش گذاشته شد.
اول این زندان، برای زندانیان سیاسی ساخته شده بود و بسیاری از آزادی خواهان ویتنامی در این زندان، زندانی بودند.
۱۰. Port Arthur – تاسمانی
۱۰ زندان معروف و مخوف جهان + تصاویر
سرانجام رسیدیم به معروف‌ترین زندان جهان. این زندان از سال ۱۸۳۳ تا دهه ۱۸۵۰ فعالیت میکرد و در این مدت میزبان بدنام‌ترین خلافکاران بود.
منبع : تن تاپ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین