تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
plusresetminus
حزب الله: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرکاری در کرونا تعطیل شد ما باید تلاش کنیم آموزش تعطیل نشود گفت: جامعه زنده، پویا و طراز جامعه ای است که می تواند در بحران ها روی پای خودش بایستد و آموزش را پیش ببرد.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۳۳۸
با آرام شدن فضا باید آهنگ حضور دانش آموزان در مدرسه را بزنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محسن حاجی میرزایی در دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، خطاب به  دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: با مجموعه ای رو به رو هستیم که اقدامات مهمی در دستورکار دارد. فرزندان عزیزم در اتحادیه می دانند که محیط زندگی ما محیط زندگی پویایی است و تغییرات سریع و پرشتاب است و دائما نسبت ما با پدیده هایی که با آنها سروکار داریم تغییر می کند و کیفیت ایفای نقش های قبلی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی افزود: این تغییرات نیازمند برنامه ریزی های متفاوتی برای ایفای نقش است. این تغییرات سلامت اجتماعی، روانی، روحی و جسمی نسل ما را در معرض خطر قرار می دهد و آنها را از موجودی فعال به موجود منفعل و مستاصل تبدیل می کند. آن چیزی که همه ما باید مراقبت کنیم این است که باید نسل ما از آسیب این تغییرات مصون شود و در برابر آنها مراقبت شده و توانمند شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات اتحادیه می تواند پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد گفت: این نسل در معرض این مخاطرات قرار دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. طرحی را در وزارتخانه تحت عنوان طرح نماد در دست اجرا داریم که اتحادیه می تواند یکی از اعضای مهم آن باشد و به ما کمک کند.
حاجی میرزایی افزود: در درجه اول اعضای دانش آموزی اتحادیه باید مراقب باشند که خودشان آسیب نبینند و در درجه دوم از دانش آموزان دیگر مراقبت کنند. اکنون گزارشی که از فعالیت های انجمن ارائه شد و قابل تقدیر بود اما به نظر رسید جای این نوع کارها خالی است و نیازمند توجه بیشتر به این موضوع هستیم.
وی با بیان اینکه ما و جهان در برابر پدیده غیرمنتظره ای قرار گرفتیم که تمام اهداف و ماموریت هایمان را تحت الشعاع قرار داد اظهار کرد: همه ما برای سال های سال از روش های دیگری استفاده می کردیم و برنامه ریزی های ما حول جهت دیگری شکل گرفته بود که مبتنی بر حضور دانش آموز بود عنوان کرد: امروز هم معتقدیم هیچ چیزی به اندازه حضور دانش آموزان در مدرسه اثرگذار نیست و امیدواریم جامعه از مواجهه هیجانی با پدیده های مهم انصراف دهد و توجه عمیق تری به موضوعات داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه جایی است که از دانش آموزان مراقبت می شود و مراقبت از آنها در مدرسه، کمتر از مراقبتی که در جامعه از آنها می شود نیست. باید به فرزندانمان بیاموزیم چگونه در برابر خطرها از خودشان محاظت کنند. البته این حرف مربوط به زمانی که بیماری شیوع گسترده پیدا کرده، نیست. ما در ابتدا دانش آموزان را به چند دسته تقسیم کردیم. دانش آموز کلاس اولی یا دانش آموز هنرستانی که کارگاه عملی دارد باید به مدرسه بروند. باید تلاش کنیم به تدریج با آرام شدن فضا مجددا آهنگ حضور دانش آموزان در مدرسه را بزنیم.
حاجی میرزایی با بیان اینکه اگر بنا شد دانش آموزان به مدرسه نیایند، نباید مدرسه را به کلی تعطیل کنیم گفت: مدرسه حلقه اتصال با خانواده و کانون پیوند ما و خانواده هاست و اگر مدرسه را تعطیل کنیم یعنی حلقه اتصال را برداشته ایم. تنها زمانی که مجاز هستیم برای مشاغلی است که به ضرورت های مهمی سرکار می آیند و یکی از آن مکان ها مدرسه است زیرا باید مراقبت کنیم دانش آموزان آموزش های لازم را ببینند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: کار در این فضا فرصت ها و تهدید هایی دارد که باید از فرصت ها استفاده و برای تهدیدها تدبیر کنیم.
وی با بیان اینکه جامعه دربرابر تکانه هایی که به وجود می آید نباید تعادلش را از دست بدهد گفت: ما به سرعت به دنبال ایجاد تعادل رفتیم و یکی از نهادهایی که می تواند در این راستا به میدان بیاید اتحادیه انجمن های اسلامی است. شبکه شاد یک مولود شش هفت ماهه است و به مراقبت نیاز دارد و نیازمند توسعه و تقویت است تا بتوانیم کار را پیش ببریم. برای اتحادیه فضای خوبی در شبکه شاد ایجاد کرده ایم که یک فرصت است.
حاجی میرزایی اضافه کرد: نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر به مدت سه هفته در امتحانات نهایی شرکت کردند، کنکور سراسری هم برگزار شد و اوضاع کنترل شد و با مشکل خاصی روبه رو نشدیم. ترجیح ما این است تا جایی که می شود آموزش ها حضوری باشد، مگر ستاد ملی کرونا اجازه ندهد که ما هم تبعیت می کنیم و همان کار را انجام می دهیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین