کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کل بانک مرکزی؛

بانک‌ها ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب سود سپرده‌ها هستند/ سقف سود بین بانکی ۲۰ درصد شد

27 آبان 1399 ساعت 10:46

حزب الله:همتی گفت:درباره چگونگی تقویت بازار سرمایه و نقش بانک در اطمینان بخشی به فعالیت سرمایه گذاران در آن بازار در جلسه شورای عالی بورس تصمیم گیری شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،همتی رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام نوشت:به منظور تقویت بازار سرمایه و نیز ارتقاء نقش بانک‌ها در اطمینان بخشی به فعالیت سرمایه گذاران در آن بازار، موارد زیر را به عنوان نظر بانک مرکزی در جلسه عصر شورای عالی بورس اعلام و تاکید کردم:
وجود و گسترش فعالیت صندوق‌های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است. ضمن توصیه به افزایش ظرفیت سرمایه گذاری دراینگونه صندوق ها، بانک مرکزی نیز برای کمک به تحقق این موضوع در خصوص صندوق هائی که بانک‌ها مدیریت صندوق را به عهده دارند، افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت را تا مبلغ سی هزار میلیارد تومان بلامانع میداند.
بانک مرکزی تأسیس صندوق‌های جدید سرمایه گذاری با درآمد ثابت توسط بانک‌ها را بلامانع می داند.
برای شرکت‌های تأمین سرمایه متعلق به بانک‌ها که متقاضی افزایش سرمایه هستند، تمهیدات لازم برقرار خواهد شد و از تسهیلات فوق نیز برخوردار خواهند بود.
با توجه به نرخ سیاستی اعلام شده، بانک مرکزی نسبت به این نرخ در بازار بین بانکی پایبند و برنامه ریزی لازم در همین رابطه انجام داده است. بانک‌ها نیز توافق کرده اند با توجه به شرایط برخی از بانک‌های ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر ۲۰ درصد تعیین وعملیاتی کنند.
عدم رعایت نرخ سودمصوب شورای پول واعتبار به هیچ وجه مجاز نیست. لذا، بانک‌ها ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب سود سپرده‌ها هستند. بازرسان حوزه نظارت بانک مرکزی تخلفات گزارش شده در بانک‌ها را از روز شنبه شروع به رصد کرده اند و برای اعمال قانون گزارش خواهند داد.
///
 


کد مطلب: 240321

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240321/بانک-ها-ملزم-رعایت-نرخ-های-مصوب-سود-سپرده-ها-هستند-سقف-بین-بانکی-۲۰-درصد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com