تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله:انتشار تصاویری از مانکن زنده در یکی از فروشگاه های مشهد حاشیه هایی به همراه داشت اما اتحادیه پوشاک این شهر نظارت بر ۱۰ هزار واحد صنفی را کاری سخت می داند.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۲۸۹
دردسر مانکن زنده برای یک واحد صنفی/ صاحب فروشگاه تذکر دریافت کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شب گذشته انتشار خبری در خصوص استفاده از یک زن به عنوان مانکن زنده در یکی از فروشگاه‌های فروش مانتو در مشهد باعث واکنش‌های متعدد از سوی مردم، فعالان اجتماعی و رسانه‌ها شد.
دردسر مانکن زنده برای یک واحد صنفی/ صاحب فروشگاه تذکر دریافت کرد
پخش تصویر مانکن زنده کار یکی از پرسنل بوده است
صاحب مانتوفروشی، در واکنش به انتشار خبر استفاده از مانکن زنده در فروشگاهش با بیان اینکه ما از مانکن زنده استفاده نمی‌کنیم، اعلام کرد که شعار ما ترویج عفاف و حجاب است و پخش تصویر مانکن زنده کار یکی از پرسنل بوده است.
وی ادامه داد: یکی از همکاران فروشگاه با انتشار عکسی در صفحه شخصی خودش و نه در صفحه و کانال‌های رسمی فروشگاه این شائبه را به وجود آورده که فروشگاه ما از مانکن زنده استفاده می‌کند درصورتی که اینگونه نیست.
جواد حسین پور حجار، عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک مشهد با بیان اینکه تبلیغات به شیوه مانکن‌های زنده، خارج از عرف حکومتی و فرهنگی است، اظهار کرد: اتفاق اخیر در یکی از فروشگاه‌های بزرگ مشهد، توسط کارمند یک واحد صنفی، به صورت خودسرانه و بدون هماهنگی مدیر فروشگاه و با انگیزه انجام تبلیغات به اصطلاح خلاقانه و افزایش دنبال کننده در فضای مجازی افتاده است.
تذکر به صاحب مانتوفروشی
عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک مشهد با بیان اینکه این اتفاق در یکی از مجموعه‌های بزرگ و نسبتاً قدیمی تجاری مشهد افتاده است، افزود: شب گذشته رئیس و نایب رئیس اتحادیه پوشاک، در محل حاضر شده و به صاحب مغازه تذکر داده شد و صاحب واحد هم با عذرخواهی، قول عدم تکرار این تخلف را داد.
وی با اشاره به اینکه در اینگونه موارد در مرحله اول، به متخلف تذکر می‌دهیم و در صورت تکرار و اصرار به ادامه تخلف، واحد صنفی پلمب خواهد شد، ادامه داد: مدلینگ در محیطی محدود و مخصوص بانوان هیچ منعی ندارد، اما در محیط عمومی با شرایط فرهنگی و ساختار حکومتی ما در تضاد است و منع اخلاقی و عرفی دارد، به خصوص در شهری مذهبی مثل مشهد که این حساسیت‌ها خیلی بیشتر است.
نظارت بر ۱۰ هزار واحد صنفی دشوار است
حسین پور با تشکر از حساسیت و نگرانی مردم و رسانه‌ها، گفت: حدود ۱۰ هزار واحد صنفی در سطح شهر مشهد داریم که نظارت بر تک تک آنها کار دشواری است و مهمترین ابزار ما در این باره، گزارش‌های مردمی است. البته قبول داریم که باید در این موارد حساسیت بیشتری در مقوله پیشگیری از سوی مسئولان باشد، لذا به زودی از طریق پیامک به تمام واحدهای صنفی تذکرات لازم را خواهیم داد.
وی بیان کرد: اتحادیه پوشاک، اتاق اصناف، سازمان تعزیرات و وزارت صنعت، با همکاری یکدیگر کار نظارت بر واحدهای صنفی را انجام می‌دهند، البته برای جلوگیری از موازی کاری، نظارت‌های تخصصی و دقیق‌تر بر واحدهای عرضه کننده پوشاک، بر عهده بازرسان اتحادیه پوشاک است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین