کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با این روش ۸۰ بیماری را درمان کنید

ایسنا , 26 آبان 1399 ساعت 15:07

حزب الله:مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان کرمانشاه اظهار کرد: با ذخیره سازی و استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف امکان درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری فراهم می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر مریم صاحب یاری مسئول نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان کرمانشاه ، با اشاره به کاربرد خون بند ناف در درمان بسیاری بیماری‌ها گفت: خون موجود در بند ناف و جفت منبع غنی سلول‌های بنیادی و خون ساز بوده و در درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری از جمله اختلالات لنفوسیتی و سیستم ایمنی، انواع سرطان‌های خون، کم خونی‌های مادرزادی، اختلالات خونی بدخیم، تالاسمی و ... کاربرد دارد.
او افزود: همچنین درمان برخی بیماری‌ها از جمله فلج مغزی یا CP، اوتیسم، دیابت و چندین بیماری دیگر به وسیله خون بند ناف هم اکنون در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد.
صاحب یاری خاطر نشان کرد: این خون ارزشمند به طور معمول مانند یک زباله بیولوژیک روانه سطل زباله می‌شود، اما امروزه این امکان فراهم شده تا این ذخیره بیولوژیکی منحصر به فرد در بانک‌های خون بند ناف ذخیره سازی شود.
او افزود: اگر والدین بدانند که خون بند ناف فرزندشان می‌تواند به یک بیمار مبتلا به سرطان خون و یا یک بیمار با بیماری‌های خونی دیگر امید زندگی دوباره بدهد و اگر فردا روزی یکی از اعضای خانواده دچار بیماری‌های اینچنینی شود همین خون بند ناف می‌تواند زندگی او را نجات دهد، قطعا اهمیت بیشتری برای حفظ این خون ارزشمند قائل می‌شدند.
او در خصوص چگونگی ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف، گفت: والدین ابتدا باید شرایط ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف را در سایت بانک خون بند ناف به آدرس www.rsct.ir بررسی کرده و اگر دارای شرایط اولیه بودند نسبت به ثبت نام اینترنتی و یا ثبت نام حضوری در تهران و یا سایر دفاتر نمایندگی در استان‌ها از جمله کرمانشاه که در سایت آدرس آن درج شده اقدام کنند.
او افزود: پس از ثبت نام کارشناس خونگیری ما در هنگام زایمان در محل بیمارستان حاضر شده و پس از انجام زایمان یا سزارین از بند ناف خونگیری را انجام می‌دهد، در ادامه رابط حمل نمونه، کیسه خون را در اولین فرصت به بانک خون بند ناف در تهران منتقل می‌کند.
صاحب یاری تصریح کرد: متخصصین در آزمایشگاهِ پردازش و سایر آزمایشگاه‌های کنترل کیفی، پس از بررسی‌های لازم در صورتی که نمونه دارای کفایت لازم برای ذخیره‌سازی باشد، آن نمونه را در تانک‌های مخصوص نگهداری نمونه در دمای منفی ۱۹۷ درجه سانتیگراد ذخیره می‌نمایند و هر زمان که نیاز باشد می‌توان از این ذخیره خونی ارزشمند استفاده کرد.
این مسئول در خصوص مدت انجام نمونه گیری گفت: نمونه گیری توسط پرسنل رویان در اتاق زایمان یا اتاق عمل و بلافاصله پس از تولد نوزاد و حداکثر در مدت پنج دقیقه انجام می‌شود و تلاش ما این است که فرآیند نمونه گیری از بند ناف در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.
او در خصوص هزینه ذخیره سازی در بانک خون بند ناف گفت: هزینه اولیه سه میلیون و ۷۴۱ هزار تومان است که این مبلغ به درخواست مراجعه کننده قابل تقسیط هم می‌باشد و پس از آن شارژ سالیانه نگهداری این ذخیره خونی، ۱۶۰ هزار تومان است.
او یادآور شد: شروع فرآیند عقد قرارداد، از یک ماه قبل از انجام زایمان طبیعی یا سزارین (ابتدای هفته سی وششم بارداری) می‌باشد و در صورتی که به هر علت والدین قادر به انعقاد قرارداد نشدند نمایندگی بانک خون بند ناف این آمادگی را دارد که به صورت اورژانسی نمونه خون نوزاد را ذخیره کند و کار‌های عقد قرارداد بعدا انجام شود.


کد مطلب: 240268

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240268/این-روش-۸۰-بیماری-درمان-کنید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com