تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
plusresetminus
حزب الله:همه ما برای رسیدن به خواسته هایمان تلاش کرده و برای دست یافتن به آن‌ها باید نکاتی را مورد توجه قرار دهیم.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۲۲۵
۱۰ نکته طلایی برای رسیدن به خواسته‌ها در زندگی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،هیچ فردی با احساس خستگی و بی انگیزگی در مسیر زندگی غریبه و ناآشنا نیست و شاید، برخی از ما تحت بهترین آموزش‌ها از بهترین مربیان و معلمان بوده ایم، امّا با همه این تفاسیر، برای ایجاد انگیزه در دیگران و یا انجام دادن کاری یا تعلل می‌کنیم و یا آن را به تعویق می‌اندازیم.
در این میان، هرکار جدیدی به دلیل مشخص نبودن نتیجه و ناشناخته بودن مسیر باعث می‌شود که هر فردی در شروع، از آن کار جدید دست بکشد که این موضوع نشان می‌دهد علاوه بر انگیزه، مواردی، چون احساس ترس و ناامنی بسیار مهم هستند. امّا باید به این مسئله توجه داشت که ساختار، هر فردی را متمرکز نگه می‌دارد و بقیه عناصر انجام یک کار، فرعی به شمار می‌روند.
با این حال، باید در طول دوران انجام یک کار، به نکته‌های طلایی موفقیت در زندگی توجه کنیم تا بتوانیم به خواسته هایمان در زندگی دست پیدا کنیم؛ بنابراین، در این جا ۱۰ توصیه جدی سایت روانشناسی Onbotraining را مطالعه کنید تا بتوانید قدمی جدی در مسیر خواسته هایتان بردارید.
بر تعهد تمرکز کنید نه انگیزه
شما باید از خود سوال کنید که تا چه اندازه به هدف خود متعهد هستید؟‌
می‌دانید که برای رسیدن به برخی از خواسته هایتان باید برخی دیگر از خواسته‌های خود را فدا کنید. چرا که هدف شما در اولویت قرار دارد و اگر چنین مسئله‌ای را همیشه در گوشه ذهن خود داشته باشید و خود را نسبت به آن، متعهد بدانید انگیزه هم به دنبال شما خواهد بود.
به دنبال دانش باشید، نه نتیجه
اگر شما روی هیجان کشف، بهبود، کاوش و آزمایش تمرکز کنید، انگیزه شما همیشه تقویت می‌شود. امّا اگر این تمرکز صرفا روی نتیجه حاصل از کارتان باشد، انگیزه انجام آن کار برای شما شبیه هوا خواهد بود و هر لحظه که به یک طوفان در زندگی برخورد کنید، این انگیزه کشته می‌شود.
بنابراین، نکته اصلی، تمرکز روی سفر است نه مقصد. یعنی شما باید به هر آن چه که در طول مسیر برای رسیدن به هدفتان طی می‌کنید، چیزی که در این راه یاد می‌گیرید و آن چه می‌توانید بهبود دهید، فکر کنید.
۱۰نکته طلایی برای رسیدن به خواسته‌ها در زندگی
سفرتان را جذاب کنید
به زندگی به عنوان یک بازی عالی نگاه کنید و هر لحظه، آن را جدی بگیرید. چرا که احتمال زیادی وجود دارد تا سنگینی یک احساس تلخ را تحمل کنید و دید شما به هدفتان ازبین برود و دوباره در زندگی احساس کنید که متوقف شده اید.
راکد نباشید و مدام حرکت کنید
افکار براحساسات تاثیر می‌گذارند و این احساسات شما هستند که چگونگی نحوه کار شما را تعیین می‌کنند. چرا که افکار زیادی را در ذهن خود مرور می‌کنید و همیشه در فکر خود انتخابی را دارید که باید روی یک از آن‌ها متمرکز شوید.
برخی از این افکار، از نظر احساسی تاثیر منفی روی شما می‌گذارند و باعث توقف (ترس و تردید) شما در طول مسیر می‌شوند. امّا در این میان، برخی از افکار و احساسات مانند هیجان، آزمایش و تلاش برای انجام دادن کار‌های جدید هم وجود دارند که شما را به جلو سوق می‌دهند و شما را از منطقه امنتان خارج می‌کنند.
از تخیلات خود استفاده کنید
مرحله بعد از خلاص شدن از افکار منفی، استفاده از قوه تخیلتان است.
وقتی همه چیز در زندگی خوب پیش می‌رود، شما پر انرژی و مثبت هستید و احساس خستگی در شما راه ندارد. امّا در هنگام مواجهه با مشکلات، انرژی بیشتری بگذارید و در این مسیر، وضعیت خود را تغییر دهید و باید توجه کنید که تکرار مداوم این که از کاری که انجام می‌دهید، بدتان می‌آید، به خود انرژی منفی منتقل کرده اید.
همیشه در کسل کننده‌ترین کار می‌توانید از بدترین رئیس جهان هم نکته‌ای یاد بگیرید.
دیگر با خودت خوب نباش
انگیزه به معنای عمل است و عمل همیشه نتیجه می‌دهد و گاهی اوقات، اقدام‌های شما نمی‌توانند آن نتیجه‌ای را که می‌خواهید برایتان به ارمغان بیاورند. به همین دلیل، تصمیم می‌گیرید که با خودتان خوب باشید و خودتان را در شرایط سختی قرار ندهید.
شما منتظر یک زمان مناسب و فرصت ویژه هستید. در حالی که خود را به سمت رکود و گاهی اوقات، افسردگی می‌کشانید، اما تلاش کرده و خود را از این موقعیت خارج کنید و خودتان را بیشتر به چالش بکشید و حتی اگر از انجام کاری ترس دارید، همان را انجام دهید.
حواس‌پرتی‌های خود را کم کنید
کار‌هایی که باعث می‌شوند حواستان از مشغله اصلیتان منحرف شود، زیاد هستند که شاید حتی کار‌هایی ساده و معمولی باشند که ترجیح دهید به جای تمرکز روی پروژه‌ها و چالش‌های جدید، روی آن‌ها تمرکز کنید.
بنابراین، بهتر است یاد بگیرید که روی کار‌های بسیار مهم زندگی تمرکز کنید و برای این کار بهتر است از کار‌هایی که وقت شما را زیاد می‌گیرند، فهرستی تهیه کرده و برای آن‌ها احساس مسئولیت کنید.
روی دیگران حساب باز نکنید
هرگز نباید انتظار داشته باشید که دیگران، حتی شریک زندگی، دوست یا رئیس شما کاری را برای شما انجام دهد. چون همه آن‌ها مسئول نیاز‌های خود هستند و هیچکس نمی‌تواند شما را خوشحال کند یا شما را به اهدافتان برساند و نکته مهم این است که همه چیز به شما بستگی دارد.
برنامه‌ریزی کنید
سه قدم بعدی خود را از قبل بدانید و بیشتر از آن پیش نروید.
برای برنامه‌ریزی بهتر، تقویم هفتگی خود را از قبل پر کنید تا بدانید چه کاری را در چه زمانی انجام دهید و این برنامه‌ریزی باید به سه سؤال چه زمانی، چه و چگونه پاسخ دهد و هرروز باید مرور کنید که روز خود را چگونه گذرانده اید و آنچه را که می‌توانید اصلاح کنید تا به اهدافتان نزدیک‌تر شوید.
۱۰نکته طلایی برای رسیدن به خواسته‌ها در زندگی
از خود در برابر فرسودگی شغلی محافظت کنید
زمانی که انگیزه زیادی برای انجام کار دارید، باید از فرسودگی آن جلوگیری کنید. پس مراقب باشید تا هنگامی که احساس خستگی کردید، زمانی برای استراحت گذاشته و سعی کنید در تقویم هفتگی خود نیز زمانی را برای تفریح و استراحت بدن و ذهن خود بگذارید.
کار‌های متنوعی انجام دهید. یعنی کار‌های خود را بین فعالیت‌های خلاقانه و منطقی، کار‌های فیزیکی و ذهنی و انفرادی و گروهی تقسیم کرده و سعی کنید در یک نقطه ثابت کار نکنید. گاهی اوقات به مدیتیشن بپردازید و یا با کشیدن نفس‌های عمیق به مدت ۵ دقیقه، روی هدف اصلی خود متمرکز شوید.
توجه کنید که شما بی‌انگیزه نیستید بلکه تنبل یا بی هدف هستید. حتی برخی از بزرگترین ستارگان و ثروتمندان یا زبده‌ترین ورزشکاران هم مسیر خود را گم می‌کنند و آنچه آن‌ها را برانگیخته می‌کند، تلاش بیشتر آن‌ها است؛ بنابراین از همه مهم‌تر این است که در زندگی به دنبال اهداف جدید باشید تا متوقف نشوید و به اهداف زندگیتان برسید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین