کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماکرون: اروپا حتی با دولت جدید آمریکا هم نیازمند دفاع مستقل است

ایسنا , 26 آبان 1399 ساعت 9:49

حزب الله:رئیس‌جمهوری فرانسه گفت، اروپا همچنان به استراتژی دفاعی مستقل و قدرتمند خود نیاز دارد، حتی اگر با یک دولت جدید آمریکا تعامل داشته باشد که ممکن است به روابط دوستانه‌تر بینجامد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در مصاحبه‌ای صحبت‌های دوم نوامبر وزیر دفاع آلمان با پایگاه پولیتیکو را که گفته بود اروپا باید در آینده نزدیک همچنان وابسته حفاظت نظامی آمریکا باقی بماند، رد کرد.
ماکرون گفت، به اعتقاد او آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم در این مورد با او هم عقیده است. ماکرون افزود: کاملا با عقاید وزیر دفاع آلمان که در نشریه پولیتیکو منتشر شد، مخالفم. اگر ما در مورد موضع خودمان جدی باشیم و اگر در بحث دفاعی قدرتمند و مستقل عمل کنیم، آن وقت است که ایالات متحده به ما به عنوان متحد احترام خواهد گذاشت.
رئیس‌جمهوری فرانسه افزود: ما باید استقلال داخلی خودمان را به دست آوریم، درست مانند ایالات متحده که چنین رویکردی برای خودش دارد، درست مثل چین که چنین کاری انجام می‌دهد.
امانوئل ماکرون در تاریخ دهم نوامبر تلفنی با جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت‌وگو کرده و به بایدن گفت که آماده همکاری با او در مسائلی نظیر تغییرات اقلیمی، سلامت و مبارزه با تروریسم است.


کد مطلب: 240199

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/240199/ماکرون-اروپا-حتی-دولت-جدید-آمریکا-هم-نیازمند-دفاع-مستقل

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com