تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
plusresetminus
حزب الله: وزیر راه شهرسازی اعلام کرد: موضوع هواپیماهای شخصی پدیده جدیدی نیست و از گذشته نیز وجود داشته و موسسات و اشخاص می‌توانند از هواپیماهای شخصی برای ارائه خدمات و در راستای تقویت و گسترش هوانوردی عمومی استفاده کنند.
۰
کد مطلب : ۲۴۰۱۸۰
توضیحات وزیر راه درباره ماجرای هواپیماهای شخصی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، طی روزهای گذشته اظهارنظری از سوی وزیر راه و شهرسازی منتشر شده و حواشی به همراه داشت که در آن به نقل از این مقام مسئول اینگونه در رسانه‌ها خبر منتشر شده بود که مردم می‌توانند با هواپیماهای شخصی‌شان مسافرکشی کنند!

محمد  اسلامی در این باره به ایسنا گفت: برداشت‌های شخصی نادرستی از صحبت‌های اخیر من درباره تاکسی‌های هوایی مطرح شد و آن این بود که در این شرایط اقتصادی مردم هواپیمای شخصی بخرند و از آن استفاده کنند  یا اینکه مردم هواپیمای شخاصی دارند!

وی افزود: هواپیمای کوچک که به آن هواپیماهای سبک و فوق سبک می‌گویند در حوزه تاکسی‌ هوایی می‌توانند فعالیت کنند. در این میان برخی فرودگاه‌های کوچک که در آن‌ها پروازی وجود ندارد، این ظرفیت را دارند که با توجه به داشتن متقاضی برای هوانوردی عمومی، خدمات مناسبی در این زمینه ارائه کنند و نکته اینجاست که در این فرآیند در شهرهای بزرگ برخی مانند جراح‌ها و دیگر متخصصان، افراد و شرکت‌ها نیازمند چنین خدماتی هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت هواپیماهای سبک و فوق سبک در فرودگاه‌های کشور یک فرصت و ضرورت است که به مردم در شرایط خاص خدمات ارائه دهند،  ادامه داد: این هواپیماهای سبک و فوق سبک هم می‌توانند در این زمینه فعال شده و از شهری کوچک به شهر دیگری پرواز کنند. این مسئله پیچیده‌ و خارق العاده‌ای نیست و هم اکنون نیز وجود دارد و می‌تواند تقویت شود. در این زمینه به نقل از من اظهارات نادرستی مطرح شده است واقعیت این بود که در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مردم و افراد نیز می‌توانند از این سرویس و هواپیماها استفاده کنند؟ اعلام کردم که منع قانونی در این زمینه وجود ندارد و "افراد" و "شرکت‌ها" تنها باید تقاضای خود را به سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مرجع تصمیم‌گیر ارائه کنند که این طور برداشت شد که مخاطب این مساله عموم مردم هستند.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر این نیاز مبرم در بسیاری از مناطق وجود دارد، اظهار کرد: شرکت‌ها و موسساتی در اکثر استان‌ها متقاضی استفاده از هواپیماهای سبک و فوق سبک هستند تا در شرایط خاص و اضطرار از این ظرفیت استفاده کنند به عنوان مثال در فرودگاه لار در شهرستان لارستان به دنبال تقویت تاکسی‌های هوایی هستند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین