تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
plusresetminus
حزب الله:رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج گفت: نماد آثار تاریخی استان البرز در پارک اقوام جانمایی می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۳۸۷۳۰
نماد آثار تاریخی استان البرز در پارک اقوام جانمایی می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،منصور وحیدی با بیان اینکه به دنبال احیای هویت فرهنگی در شهر کرج هستیم، اظهار کرد: با پیگیری شورای اسلامی شهر کرج پارک اقوام در هسته مرکزی شهر کرج در حال احداث و تکمیل شدن است و تأکید شده که نماد آثار تاریخی شهر کرج و استان البرز در این پارک جانمایی شود و پیشنهاد شده در فاز دوم پروژه، سازمان سیما و منظر آثاری از تپه ازبکی را در پارک اقوام جانمایی کند.
وی با بیان اینکه بخش اعظمی از جمعیت کرج از اقوام گوناگون و مهاجر بوده‌اند و شهریت آن از قدمت بالایی برخوردار نیست، گفت: کرج کمتر از یک قرن پیش هویت خود را به عنوان شهر پیدا کرده است، بنابراین شناسایی ریشه‌های تاریخی، آثار، ابنیه و امکاناتی که در این منطقه قرار داشته امری لازم و ضروری برای پیدایش فرهنگ بومی و هویت‌بخشی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه به صورت مصداقی روی موضوعات فرهنگی و تاریخی یک قرن اخیر در شهر کرج و استان البرز کار شده است، افزود: آثار تاریخی، باستانی و ابنیه شهر کرج بیشتر مربوط به دوران قبل از انقلاب اسلامی است به عنوان نمونه می‌توان از حمام مصباح، کاخ سلیمانیه و چندین و چند اثر دیگر نام برد.
وحیدی با تأکید به ضرورت احیای بافت سنتی یکی از محلات قدیمی کرج به نام «ده مصباح» بیان کرد: در خصوص احیای آثار این منطقه تلاش می‌شود و در کارگروه احیای هویت فرهنگی جلسات مستمری با حضور مسئولان رسمی گردشگری و میراث فرهنگی و نخبگان شهر برگزار شده است.
وی درباره آثار و بناهای شهر کرج بعد از دوران انقلاب اسلامی نیز گفت: برای احیای هویت دینی و ارزش‌های انقلابی ایثار، جهاد و شهادت تلاش می‌شود که غسال‌خانه بیلقان که پیکر مطهر بیش از چهار هزار شهید در آنجا غسل و کفن شده است تبدیل به مرکز فرهنگی و موزه شهدا شود.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین