کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل گرانی مواد غذایی مشخص شد

باشگاه خبرنگاران جوان , 3 آبان 1399 ساعت 14:41

حزب الله:مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: افزایش قیمت‌ها علل و دلایل متعددی دارد، واقعیت این است که ما امروز شاهد گرانی هستیم که متاثر از فضای داخلی و خارجی است.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،  محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگوی تلویزیونی درباره تغییر قیمت کالا‌ها اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها علل و دلایل متعددی دارد، واقعیت این است که ما امروز شاهد گرانی هستیم که متاثر از فضای داخلی و خارجی است.
او بیان کرد: کالایی که مواد اولیه اش از خارج کشور تامین می‌شود با افزایش قیمت ارز ممکن است دریافت آن کالا و مواد اولیه آن مشکل باشد، بنابراین شاهد گرانی آن خواهیم بود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره گرانی مواد غذایی، گفت: قیمتی که تنظیم بازار برای مرغ تعیین کرده بود ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود و تولید کنندگان مرغ مدعی بودند که قیمت تمام شده برای آن‌ها بیشتر از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان است.
اسفنانی مطرح کرد: ما متاسفانه در توزیع برخی از کالا‌ها با مشکل رو به رو هستیم، اگر سیستم توزیع ما به نحوی باشد که مرغدار یا تولید کننده کالا به موقع و به میزان لازم کالای مورد نیاز خود را دریافت کند، دیگر دلیلی برای افزایش قیمت نخواهد بود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: مشکلی که در کشور ما وجود دارد این است که، عدم نگاه یک جا به مجموعه از تولید به مصرف است، ما اگر بحث تولید یا تامین و توزیع در بازار را به طور منسجم ببینیم می‌توانیم همه نواقصی را که در حاشیه کار وجود دارد برطرف کنیم.
او درباره نقش سازمان تعزیرات حکومتی در تنظیم بازار تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان بازرسی محور است و فلسفه وجود آن این است که دولت یک سازمانی را در اختیار داشته باشد تا زمانی که تخلفی در بازار صورت گرفت از حیث کم فروشی و گران فروشی و ... آن را پیگیری کند.
اسفنانی عنوان کرد: اجازه داده شده تا شعب سیاری را راه اندازی کنیم تا این شعب سیار به صورت گشت در بازار حضور پیدا کنند و اگر تخلفی را مشاهده کردند، حکم صادر کنند همچنین ما ۱۰۰ درصد توان مان را در گشت‌ها به کار بردیم.
او درخصوص گرانی خامه صبحانه و افزایش قیمت لبنیات بیان کرد: هر جایی که تخلف را ببنیم و مشاهده کنیم قطعا ورود می‌کنیم، یک زمانی بخش عظیمی از کالا‌های مصرفی مورد حمایت سازمان حمایت و تنظیم بازار بود و تعیین تکلیف نهایی قیمت بر عهده تنظیم بازار بود و قیمت تثبیتی داشتند.
اسفنانی ادامه داد: از آن کالا‌هایی که مورد حمایت بود تنها سه قلم شیر، پنیر و ماست ساده باقی مانده و بقیه کالا‌ها تابع قیمت گذاری عرضه و تقاضا است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران بیان کرد: امروزه بزرگترین نقطه ضعفی که در سازمان تعزیرات وجود دارد این است که این سازمان از اختیارات لازمی که قبلا داشت برخوردار نیست همچنین سازمان تعزیرات توان قانونی و امکاناتی نیاز دارد.


کد مطلب: 238463

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/238463/دلایل-گرانی-مواد-غذایی-مشخص

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com