تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
plusresetminus
حزب الله: پس از گذشت دو هفته از اعلام خبر کشف ۵۹ تابوت باستانی در سقاره، باستان‌شناسان به مجموعه عظیم دیگری از تابوت‌های باستانی مُهر و موم‌شده در این مکان دست یافتند.
۰
کد مطلب : ۲۳۸۲۸۳
کشف مجموعه جدید تابوت‌های باستانی در مصر + تصاویر
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، به گفته «مصطفی وزیری»، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر در نتیجه جدیدترین کاوش باستان‌شناسان در مصر، ده‌ها تابوت باستانی کشف شده است.
وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد روز دوشنبه، ۱۹ اکتبر مجموعه‌ای از تابوت‌های رنگارنگ که بیش از ۲۵۰۰ سال پیش در «سقاره» دفن شده بودند، کشف شده است. این تابوت‌ها در سه دالان‌ که اخیرا کشف شده‌ قرار داشتند.

«سقاره» که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، گورستان «ممفیس» پایتخت مصر باستان محسوب می‌شده است.
با توجه به تصاویر منتشر‍‌شده در صفحه اینستاگرام «خالد العنانی» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر، مجسمه‌های چوبی طلاکاری‌شده نیز در بین آثار کشف‌شده قرار دارند.

روز سه‌شنبه، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر تصاویری منتشر کرد و نوشت: «دالان‌های بیشتری شامل ده‌ها تابوت رنگارنگ مُهر و موم‌شده متعلق به مصر باستان کشف شده است. جزئیات این اکتشاف به زودی اعلام خواهد شد.»
روز دوشنبه، «العنانی» به همراه «مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر مصر  و «وزیری» دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر از این مکان بازدید کردند.



«مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر مصر
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین