تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
plusresetminus
حزب الله: رییس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: اینکه عده‌ای تصور کنند اگر یک‌سوم از کارمندان را دورکار کردیم یعنی تعطیلی، نه! اینگونه نیست.
۰
کد مطلب : ۲۳۸۲۶۹
توضیحات انصاری درباره تاخیر در آزمون استخدامی و شرایط دورکاری
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، جمشید انصاری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره علت اعلام‌نشدن دورکاری در ادارات دولتی اظهار کرد: دورکاری یعنی اینکه زیرساخت‌هایی در دستگاه فراهم شود که کارمندان بتوانند از منزل کار خود را انجام دهند و ما گفته‌ایم هر دستگاهی که بتواند این زیرساخت را فراهم کند، می‌تواند از خدمات کارکنانش در دورکاری استفاده کند.
وی افزود: ولی اگر دورکاری منظور همان تعطیل است که اسمش را بگذارند تعطیلی! چرا به آن بگوییم دورکاری؟ الان هم بسیاری از مزایای دروکاری استفاده می‌کنند چرا که وظایفشان از طریق دروکاری قابل انجام است. مثلاً مسئول دفتر من می‌تواند دروکاری کند چون باید تلفن جواب دهد، جلسات را تنظیم کند.
رییس سازمان اداری استخدامی کشور تصریح کرد: اینکه عده‌ای تصور کنند اگر یک‌سوم از کارمندان را دورکار کردیم یعنی تعطیلی، نه اینگونه نیست. البته اشکالی ندارد که چنانچه ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه‌ها تصمیم بگیرد ابلاغ کند. پس دورکاری منعی ندارد.
انصاری در پاسخ به این پرسش که چرا آزمون استخدامی به تأخیر افتاده است، اظهار کرد: مجلس قانون اولویت‌دادن به نیروهای بومی را ۱۶ شهریور تصویب کرده بود که به علت تایید دیرهنگام شورای نگهبان و هم‌زمانی آن با ثبت‌نام‌ها اینگونه شد. به خصوص که اعلام شده بود از زمان تصویب لازم‌الاجراست و ما مجبور بودیم این اولویت را اعمال کنیم.
وی ادامه داد: وقتی مقررات این اولویت را وضع و ابلاغ کردیم، تعدادی از کسانی که مناطق محروم را انتخاب کرده بودند، به ناچار شغل-محل‌شان را تغییر می‌دادند و این موجب شد که برای رعایت حقوق مردم، مدتی آزمون را به تأخیر بیندازیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین