تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
plusresetminus
حزب الله:ترس از ابتلا به کرونا به خصوص با تشدید سرعت انتقال بیماری، باعث شده تا تقاضا برای انجام تست های تشخیصی افزایش یابد، اما نکته مهم در این بین، زمان انجام و نوع تست است که باید آگاه باشیم.
۰
کد مطلب : ۲۳۸۱۸۹
کدام تست کرونا مطمئن‌تر است/ هشدار در مورد سی تی اسکن ریه
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، قابل اعتمادترین تستی که در حال حاضر برای تشخیص کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد، تست PCR است که نتیجه مثبت آن به معنی وجود ویروس است، اما نتیجه منفی آن ممکن است ۴۰ درصد خطا داشته باشد.

به یاد داشته باشید اگر با فرد مبتلا به کرونا تماس داشتید، فردای آن روز اقدام به تست نکنید، زیرا خطای تست روز اول بسیار زیاد است، بنابراین باید به مدت یک هفته صبر کرده و بعد نسبت به انجام تست اقدام کنید، اما در این مدت باید ارتباط خود با دیگران را به حداقل برسانید.

اگر نسبت به ابتلای خود مشکوک هستید، اما علائم شدید ندارید و جز گروه‌های پر خطر محسوب نمی‌شوید، لازم نیست نسبت به انجام تست اقدام کنید، بلکه در خانه بمانید و استراحت کنید.

منظور از گروه‌های پر خطر سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، خانم‌های باردار، افرادی که با سالمندان، بیماران زمینه‌ای و خانم‌های باردار ارتباط مستقیم دارند و افرادی است که در خوابگاه‌ها و پادگان‌ها حضور دارند.

همچنین به یاد داشته باشید برای بیرون آمدن از قرنطینه تست مجدد لازم نیست، کافی است طبق دستورالعمل‌ها رفتار کنید.

یعنی اگر خفیف به بیماری مبتلا شدید، ده روز بعد از شروع علامت، به شرطی که تمام علامت‌ها (به جز حس بویایی و چشایی) بدون دارو از بین رفته باشدو اگر در بیمارستان بستری شدید، دو هفته پس از ترخیص از بیمارستان می‌توانید از قرنطینه خارج شوید.

نام تست سرولوژی و یا آنتی بادی نیز این روزها زیاد به گوش می‌خورد، این تست برای مطالعات جمعیتی مناسب است و تنها مشخص می‌کند که کسی قبلاً کرونا گرفته یا خیر و آنتی بادی در بدن فرد موجود هست یا نه.

این تست تا ۳۰ درصد نیز احتمال خطا دارد و اگر شک دارید که در حال حاضر مبتلا به کرونا هستید یا خیر، این تست به کارتان نمی‌آید.

سی‌تی اسکن ریه نیز برای تشخیص اولیه کرونا و بدون تجویز پزشک خطرناک است و ممکن است تا ۴۵ درصد نیز خطا داشته باشد. این تست، فقط وقتی احتمال درگیری زیاد ریه است، باید انجام شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین