کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از افزایش حقوق تا پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان

ایسنا , 29 مهر 1399 ساعت 11:26

حزب الله:در وعده های داده شده به بازنشستگان در رابطه با دریافتی آنها در سال جاری، بعد از اجرای طرح همسان سازی حقوق، پرداخت مانده مطالبات پاداش پایان خدمت آنها نیز اجرایی شد.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،امسال زمانی بود که به طور ویژه موضوع پرداختی به بازنشسته‌ها و مطالبات آنها در دستور کار قرار گرفت که البته از زمان تدوین بودجه ۱۳۹۹ تا سال جاری رایزنی‌ها و مذاکرات بسیاری بین دولت و سایر دستگاه‌های مربوطه و گاها با حضور نمایندگان بازنشستگان صورت گرفت.  
در این مدت وعده داده شده بود تا از مهر ماه همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مانده مطالبات پاداش پایان خدمت آنها از سال گذشته انجام شود.  
اخیرا سازمان برنامه و بودجه در رابطه با پاداش پایان خدمت بازنشستگان اعلام کرد که رقم ۳۴۵۸ میلیارد تومان بابت پرداخت مانده مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان ۱۳۹۸ تخصیص داده شده است.  
این در حالی است که در ماه های اخیر سازمان برنامه و بودجه به بازنشسته‌ها قول داده بود که تا مهر ماه پاداش پایان خدمت تمام آنها از سال گذشته را پرداخت کند که برای تامین منابع لازم جهت این پرداخت نیز به دستگاه‌ها ابلاغ شد که برای انجام سریع تر آن از طریق فروش اموال مازاد نسبت به پرداخت این بدهی اقدام کنند.  اما در آن زمان ظاهرا اعلام شد برخی از دستگاه ها این امکان را نداشتند؛ این رو سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت چه برای سازمان‌های امکان اموال واگذاری مازاد ندارد و چه سایر دستگاه‌ها پاداش پایان خدمت کارکنان با پشتیبانی این سازمان حداکثر تا مهر ماه پرداخت می‌شود.  
اجریان ساماندهی پرداخت‌ها به بازنشستگان در ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و دولت مکلف به ایجاد شرایط مناسب و عدالت در پرداخت به بازنشستگان شده بود و این موضوع در سال‌های اخیر در دستور کار قرار داشت برای امسال نیز با تامین منابع در بودجه وعده داده شده از مهر همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.  
از این رو در اوایل مهر ماه بود که بعد از موافقت هیات دولت سازمان برنامه از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد که طی آن دریافتی آنها تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم تراز افزایش پیدا می‌کند.  
براساس قرار شد که صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران تحت پوشش بر مبنای ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلان هم طبقه متناسب با سنوات خدمت اقدام  کنند.
بر این اساس، افزایش حقوق بازنشسته ها باید به نحوی انجام شود که حقوق بازنشستگان هر طبقه بیش از میانگین دریافتی از محل حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت نشود. 
 


کد مطلب: 238143

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/238143/افزایش-حقوق-پرداخت-پاداش-پایان-خدمت-بازنشستگان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com