تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
plusresetminus
حزب الله:روز جمعه یک سال کامل از آخرین باری که نانسی پلوسی، رئیس مجلس ایالات متحده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با یکدیگر صحبت کردند، می‌گذرد.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۹۵۹
صحبت نکردن ترامپ و پلوسی یک‌ساله شد!
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، این سالگرد، میزان تاریخی اختلال عملکرد و اختلاف بین دو تن از قدرتمندترین افراد واشنگتن را برجسته می‌کند.
تقریباً هر مناسبتی که پلوسی و ترامپ- از زمانی که دموکرات‌ها اکثریت مجلس را در سال ۲۰۱۸ به دست آوردند- با هم برخورد داشته‌اند، نشان داده که این دو تا چه حد تاب همدیگر را ندارد، چه رسد به اینکه بخواهند مانند رؤسای جمهور گذشته و سخنرانان احزاب مخالف، دست به توافقات قانونی بزنند.
آخرین مکالمه طولانی آن‌ها در جریان نشستی در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ در کاخ سفید، به عدم توافق بر سر این انجامید که آیا ترامپ، پلوسی را یک سیاست‌مدار "دست‌سوم" یا "درجه سوم" نامیده و پلوسی هم بعد از نشست به خبرنگاران گفته که "باید برای سلامتی ترامپ دعا کنیم"!
روابط آن‌ها از آن زمان تاکنون، تنها بدتر شده است.
در حالی که پلوسی قادر بوده با واسطه‌هایی از کاخ سفید نظیر استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری درباره قوانین هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مذاکره کند، قانون‌گذاران می‌گویند خصومت واضح شخصی بین رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان، نمایانگر حزب‌گرایی ریشه‌دار در عصر ترامپ است.
پلوسی گفته که مذاکره با شخصی که به اندازه ترامپ غیرقابل ‌پیش‌بینی باشد، دشوار است؛ کسی که تنها در عرض ۱۰ روز گذشته سه مرتبه موضع خود را درباره بسته امدادی بیماری کرونا- که مدت طولانی است متوقف شده- عوض کرده و این تغییر موضع گاهی حتی او را در تقابل با جمهوری‌خواهان در کنگره قرار داده است.
ترامپ اوایل هفته گذشته به طور ناگهانی مذاکرات دوحزبی را لغو کرد، تنها ساعاتی قبل از آنکه از کنگره خواست اقدامات مستقل نظیر چک‌های محرک و کمک به صنعت هوایی را تصویب کند. و روز سه‌شنبه، ترامپ گفت که مایل خواهد بود از پیشنهاد ۱.۸ تریلیون دلاری دولتش فراتر رود.
پلوسی اوایل این هفته به سی‌ان‌ان گفت: من با رئیس جمهور صحبت نمی‌کنم، بلکه با نماینده‌اش حرف می‌زنم.
وی ماه گذشته در شبکه "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" اظهار کرد: رک بگویم، تجربه من با رئیس جمهور این است که ارتباطمان در سطحی که باید باشد نیست. او حرفی می‌زند و حرفش واقعاً عملی نمی‌شود. پس برای ارج نهادن به زمان، ما با کسی همکاری می‌کنیم که او بفرستد.
ترامپ هم به نوبه خود از انتخابش مبنی بر عدم صحبت مستقیم با پلوسی یا چارلز شومر، رهبر اقلیت سنا دفاع کرده و در عوض بررسی جزئیات اولویت‌های قانونی خود را به زیردستانش سپرده است.
وی ماه گذشته درباره مذاکرات امدادی ویروس کرونا گفت: من پلوسی و شومر را بسیار خوب می‌شناسم. آن‌ها نمی‌خواهند تفاهم کنند، چون فکر می‌کنند اگر تفاهم نکنند برای سیاست خوب است. من دارم به نحو درستی رفتار می‌کنم. این رفتار درست است.
برای رؤسای جمهور و رهبران کنگره از احزاب متفاوت غیرمعمول نیست که به صورت علنی درگیر شوند یا به دستیاران و مقامات کابینه تفویض کنند که درباره جزئیات خاص قانون به نتیجه برسند. اما آن‌ها معمولاً رابطه کلامی داشته‌اند و بعضی اوقات نیز در پشت پرده روابط گرمی داشته‌اند.
خود شخص پلوسی قبلاً از پس همکاری با یک رئیس جمهور جمهوری‌خواه برآمده است. وی در دوره قبلی خود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، با جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق و اعضای دولتش-با وجود مخالفت شدید حزبش با جنگ عراق و برنامه اصلاح امنیت اجتماعی بوش- در مسائلی مانند نجات صنعت مالی در جریان بحران سال ۲۰۰۸ همکاری داشت.
پلوسی از آن زمان تاکنون برای ریاست جمهوری بوش در مقایسه با ترامپ، ابراز حس نوستالژی و دلتنگی کرده، که البته این با موضع سال ۲۰۰۸ او که بوش را "شکست کامل" خواند، در تناقض است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین