کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند + تصاویر

روزیاتو , 27 مهر 1399 ساعت 12:01

حزب الله:یکی از کار‌هایی که برخی بازیگران برای بهتر ایفا کردن یک نقش انجام می‌دهند یاد گرفتن یک مهارت جدید است.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، بزرگ‌ترین و بهترین بازیگری‌های سینما تنها خواندن چند خط دیالوگ و اجرای حرکات احساسی مناسب نیست بلکه باید مخاطب را متقاعد کرد که شما به دنیای درون فیلم تعلق دارد و واقعاً شخصیت درون فیلم هستید.
ممکن است استعداد تنها برای رسیدن شما به این هدف کافی باشد، اما بازیگرانی را دیده ایم که کار‌های دیگری مانند عضلانی کردن بدن، کاستن حجم چربی یا صحبت کردن به زبان و لهجه‌ای کاملاً متفاوت را انجام می‌دهند تنها برای اینکه بازی شان را بهتر کرده و اعتبار بیشتری به آن ببخشند.
یکی از کار‌هایی که برخی بازیگران برای بهتر ایفا کردن یک نقش انجام می‌دهند یاد گرفتن یک مهارت جدید است که در اکثر موارد مهارتی اساسی و کلی است؛ مانند اسب سواری، تیراندازی یا نواختن یک آلت موسیقی. با این وجود برخی از بازیگران مهارت‌هایی را یاد می‌گیرند که بسیار منحصربفرد و غیرمرسوم است و یادگیری آن‌ها به تلاش و وقت بسیار زیادی نیاز دارد.
۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند
۱۰- تام کروز و یادگیری حبس کردن نفس زیر آب به مدت ۶ دقیقه
در طی یک دهه اخیر، یکی از دلایل اصلی جذابیت فیلم‌های Mission Impossible بدلکاری‌های خلاقانه، دیوانه وار و گاه بسیار خطرناک تام کروز بوده است؛ از بالا رفتن از آسمانخراش ها، پرواز با هلی کوپتر، پرش از ارتفاع با چتر تا موتور سواری در خلاف جهت ترافیک. این ستاره هالیوودی بدلکاری‌هایی از همه نوع انجام داده، اما یکی از عجیب‌ترین و نادیده گرفته شده‌ترین مهارت‌هایی که تام کروز در طی سال‌ها بازی در این فرانچایز یاد گرفته بود برای بازی در پنجمین قسمت از این فرانچایز با عنوان Rogue Nation بود. برای سکانس طولانی زیر آب میانه فیلم، تام کروز با قهرمان و رکوردار شیرجه آزاد در آب تمرین می‌کرد تا شیوه نفس نکشیدن در زیر آب را از وی یاد بگیرد. آماده شدن برای این سکانس دو ماه به طول انجامید و اگر چه در طی تمرین‌ها کروز چندین بار تا مرز خفگی رفت، اما در نهایت به چنان مهارتی از طریق تمرین‌های طولانی دست یافت که توانست برای ۶ دقیقه نفس خود را در زیر آب نگه دارد.
۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند
۹- سیگورنی ویور و یادگیری ارتباط برقرار کردن با گوریل‌ها
سیگورنی ویور بازیگری است که بیشتر به خاطر فیلم‌های علمی تخیلی بلاک باستری مانند Alien، Ghostbusters و Avatar شناخته می‌شود، اما جدای از این فیلم‌های فوق العاده، ویور در سال ۱۹۸۸ در یک فیلم بسیار کوچک، اما احساسی و تاثیرگذار به نام Gorillas In The Mist بازی کرد که پروژه بسیار سخت و پرچالشی بود. داستان فیلم در مورد یک کارشناس گوریل‌های کوهستانی به نام دیان فوسی است که ویور نقش او را بازی می‌کند، شخصیتی که ویور سعی داشت به دقیق‌ترین و واقعی‌ترین شکل ممکن آن را به تصویر بکشد.
این بدان معنا بود که ویور باید با گوریل‌های واقعی کار می‌کرد و از همه مهم‌تر اینکه در سکانس‌های متعددی باید با گوریل‌ها همراه می‌شد، موضوعی که باعث شد این ستاره هالیوود چگونی ارتباط برقرار کردن از نزدیک با این نخستی‌های مهربان، اما بسیار خشن را یاد بگیرد تا آن‌ها در حضور وی احساس آرامش و امنیت کنند. به ادعای روزنامه نیویورک تایمز، ویور حرکات و ژست‌های مختلف بدنی و زبان جیغ مانند گوریل‌ها را یاد گرفت تا بتواند رابطه دوستانه و بسیار نزدیک فوسی با دوست‌های گوریلی اش را به تصویر بکشد. در نهایت تلاش‌های ویور موفق بوده، گوریل‌ها با او احساس راحتی می‌کردند و ویور نیز در بخش بهترین بازیگر زن نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند
۸- جوزف گوردون-لویت و یادگیری بندبازی
درام زندگینامه‌ای The Walk داستان فیلیپ پتی بندباز و ماجراجوی مشهور فرانسوی را روایت می‌کند که در سال ۱۹۷۴ مسافت بین برج‌های دوقلو در ایالات متحده را با بندبازی خطرناکی پیمود. از بخت خوش جوزف گوردون-لویت که نقش پتی را در این فیلم بازی می‌کند، او مجبور نبود برای به تصویر کشیدن این حرکت متهورانه بندباز فرانسوی به ارتفاع ۴۰۰ متری بود، اما اگر چه برای به تصویر کشیدن ارتفاع از جلوه‌های دیجیتالی استفاده شده، ولی بندبازی و حفظ تعادلی که در فیلم دیده می‌شود تماماً واقعی است. در مراحل آماده سازی برای این نقش، گوردون-لویت با فیلیپ پتی، همان شخصی که نقشش را ایفا می‌نمود، تمرین می‌کرد و هم او بود که راه رفتن روی سیم را به این ستاره سینما آموخت. پتی کارگاه آموزشی برپا کرد تا فرصت کافی برای تمرین با لویت داشته باشد و در کمال ناباوری، این بازیگر تنها در عرض ۸ روز توانست بندبازی را یاد بگیرد. پتی همچنین ترفند‌های خاصی را به لویت یاد داد، مانند ترفند‌های شعبده بازی.
۷- میشل فایفر و یادگیری استفاده از شلاق
اگر چه خوشبختانه میشل فایفر برای بازی در نقش زن گربه‌ای در فیلم Batman Returns ساخته تیم برتون در سال ۱۹۹۲ لازم نبود برخی کار‌های مخصوص گربه‌ها مانند لیس زدن دمش را یاد بگیرد، اما به شکلی متعهدانه یکی از ویژگی‌ها و مهارت‌های شخصیت خود را یاد گرفت و آن مهارت سلینا کایل در استفاده از شلاق بود. به گفته متصدی سلاح‌های این فیلم و آنتونی دو لونگیس که مسئولیت حرکات رزمی و بدلکاری‌های فیلم را بر عهده داشت، فایفر چنان استفاده از شلاق را تمرین کرده بود که در این زمینه به مهارت بالایی دست یافته و تمامی کار‌هایی که در فیلم از جانب شخصیت او با شلاق انجام می‌شود بدون استفاده از بدلکار و جلوه‌های ویژه و تنها توسط خود وی انجام می‌شود.
وی حتی در این زمینه چنان مهارتی یافته بود که برخی حرکات را فی البداهه با شلاق انجام داده و کارگردان نیز آن‌ها را در نسخه نهایی فیلم حفظ کرد. برای درک مهارت کار فایفر با شلاق بهتر است به سکانسی از فیلم نگاه کنید که در آن وی شلاق را دور گردن کریستوفر واکن انداخته و او را به سمت خود می‌کشد. گفته می‌شود این اتفاق در واقعیت نیز به همین شکل رخ داده بدون اینکه نیازی به وارد کردن برداشت‌های دیگر یا گرفتن برداشت‌های مختلف باشد.
۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند
۶- جان کرازینسکی و یادگیری دویدن از میان یک ساختمان در حال سوختن
در سال‌های اخیر حرفه بازیگری و کارگردانی جان کرازینسکی به یکباره اوج گرفته است. پنج سال پیش، او فقط جیمِ سریال The Office بود، اما اکنون هم یک فیلمساز شناخته شده است و هم یک ستاره اکشن و بازی در فیلم ۱۳ Hours: The Secret Soldiers Of Benghazi و سریال Jack Ryan، این ایده که او تنها به درد نقش‌های کمدی می‌خورد را بی اعتبار ساخت. اما انتقال او از یک ستاره کمدی به یک ستاره اکشن چندان هم ساده نبود. به طور خاص، آماده سازی کرازینسکی برای بازی در فیلم اکشن و جنگی ۱۳ Hours بسیار طاقت فرسا بود و وی ساعت‌های بی پایان را در سالن ورزشی گذراند تا فیزیک خود را به شکل باورپذیری به فیزیک یک سرباز ویژه تبدیل کند.
علاوه بر رسیدن به یک ظاهر مناسب، کرازینسکی گفته است که باید مهارت‌های متعددی را یاد می‌گرفته که او را بیش از پیش به یک سرباز ویژه واقعی نزدیک سازد، مانند یادگیری کار با اسلحه، آموزش‌های تاکتیکی و از همه مهم‌تر و عجیب‌تر یادگیری شیوه دویدن و مسیریابی در درون ساختمانی که دچار آتش سوزی شده است. کرازینسکی در این باره چنین گفته است: «ما همگی با نیرو‌های ویژه دریایی آموزش‌های سخت سلاح می‌دیدیم. یاد گرفتیم چطور با سلاح‌های مختلف شلیک کنیم و یاد گرفتیم چطور در اتاق‌های با چراغ روشن یا با چراغ خاموش مسیرمان با پیدا کنیم».
۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند
۵- جنیفر لارنس و یادگیری کندن پوست سنجاب
جنیفر لارنس به تازگی از گروه سنی نوجوانان خارج شده بود که اولین نامزدی اسکارش را بدست آورد و بازی او در نقش ری دالی در فیلم Winter’s Bone توجه داوران اسکار را به خود جلب کرد. او چنان نقش خود در فیلم را طبیعی و بدون تلاش فراوان انجام می‌دهد که شخصیتش بسیار باورپذیر می‌شود. یکی از دلایل این امر آن بود که او به طور کامل در دنیای شخصیت داستان غرق شده و مهارت‌هایی را یاد می‌گرفت که این شخصیت داشت. در جریان مصاحبه با ونیتی فر، این ستاره زن هالیوود گفته است عجیب‌ترین کاری که برای بازی در این نفش یاد گرفته این بوده که کندن پوست سنجاب را یاد بگیرد. سکانسی در فیلم Winter’s Bone وجود دارد که در آن شخصیت دالی با دست‌های خالی پوست یک سنجاب را کنده و آن را برای سیر کردن شکم خانواده اش آماده می‌کند. لارنس می‌گوید که یکی از دوستان برادرش این کار را به او یاد داد، اما چنین کاری چنان برایش سخت و دردناک بود که بعد از اجرای این سکانس در رفته و گریه کرده بود.
۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند
۴- دانیل دی لوییس و یادگیری چگونگی زندگی کردن مانند یک سرخپوست واقعی
داستان‌های سبک بازیگری سختگیرانه متد اکتینگ دانیل لوییس می‌توانست تمام ۱۰ گزینه این فهرست را به خود اختصاص دهد، چه یادگیری صحبت کردن به زبان چکی برای بازی در فیلم The Unbearable Lightness Of Being باشد و چه یادگیری بوکس برای بازی در فیلم The Boxer. اما دی لوییس برای بازی در فیلم حماسی و تاریخی The Last Of The Mohicans او تنها یک یا دو مهارت نیاموخته و مجموعه‌ای کامل از مهارت‌های متفاوت را آموخت. در این فیلم وی نقش شخصیتی به نام چشم عقابی (Hawkeye) را بازی می‌کند، یک جوان انگلیسی که توسط سرخپوستان آمریکایی بزرگ شده است. دی لوییس که می‌خواست به طور کامل خود را در نقش یک سرخپوست فرو ببرد، سبک زندگی سرخپوستان را یاد گرفت که متضمن یادگیری مهارت‌های فراوان بود. این بازیگر افسانه‌ای تاریخ سینما در مدت یک ماهی که در جنگل حضور داشت، ساخت قایق‌های کانو، ردیابی و پوست کندن حیوانات، مبارزه کرده با تبرزین، شلیک کردن و پر کردن دوباره تفنگ‌های فتیله‌ای را یاد گرفت. در واقع دی لوییس چنان در نقشش فرو رفته بود که تفنگش را همه جا همراه خود می‌برد، حتی سر میز شام کریسمس.

۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند
۳- روث ویلسون و یادگیری چگونه اخته کردن گوسفندان
در دوران آماده سازی برای بازی در نقش یک مزرعه دار در درام تاریک Dark River در سال ۲۰۱۷، روث ویلسون کاری را کرد که باید می‌کرد: او برای کسب تجربه کافی که شخصیت اصلی فیلم باید می‌داشت به یک مزرعه رفت و شروع به کار کرد، اما همانطور که می‌توان انتظار داشت، یادگیری وظایف یک مزرعه دار چندان ساده نیست. در طول یک ماه کار در مزرعه‌ای در یورکشایر، ویلسون که در ابتدا هیچ مهارتی در این زمینه نداشت، مهارت‌های زیادی یاد گرفت که او را به شخصیتش در فیلم نزدیک ساخت. از جمله این مهارت‌ها می‌تواند به چیدن پشم گوسفند، بریدن سم اضافی و البته اخته کردن گوسفندان بود. او کار کردن با حیوانان اهلی مزرعه را بسیار دشوار یافت، اما از آنجایی که شخصیت وی باید در این حوزه‌ها بسیار حرفه‌ای می‌بود، ویلسون فکر می‌کرد باید با حضور در یک مزرعه واقعی این مهارت‌ها را یاد بگیرد.
۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند
۲- جیم کری و یادگیری تحمل شکنجه
در ظاهر، فیلم The Grinch یک کمدی خانوادگی بسیار بامزه و ساده در مورد کریسمس است و به سختی می‌توان انتظار داشت که در بطن خود چیزی استرس زا و کابوس وار را پنهان کرده باشد. جیم کری که در این فیلم نقش گرینچ خسیس و بدذات را بازی می‌کند گریم‌های چند لایه و بسیار طاقت فرسایی داشت و این باعث می‌شد وی ساعت‌ها و یا حتی یک روز کامل روی صندلی گریم بنشیند. چنین کاری تجربه خوشایندی به نظر نمی‌رسد، اما شاید تعجب آورتر این باشد که این تجربه از آن چیزی که فکر می‌کنید ترسناک‌تر بوده است. کری در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه‌ای فاش کرد که گریم کامل او برای شخصیت گرینچ بیش از هشت ساعت و نیم به طول می‌انجامید و وی بار‌ها و بار‌ها باید این تجربه شکنجه وار را تحمل می‌کرد.
از این رو، برایان گلیزر که تهیه کننده فیلم بود یک راه حل متفاوت و عجیب و غریب برای او در نظر گرفت: یک کارشناس به سر صحنه فیلمبرداری آورده شد تا نحوه مقاومت در برابر شکنجه را به جیم کری بیاموزد. این تمرینات و آموزش‌ها باعث شد کری بتواند ساعت‌ها و برای روز‌های متوالی روی صندلی گریم بنشیند که در نهایت نتیجه موفقیت آمیزی نیز در پی داشت و به یکی از بهترین نقش آفرینی‌های جیم کری تبدیل شد.
۱۰ مهارت باورنکردنی و عجیب و غریبی که بازیگران مشهور برای یک نقش یاد گرفتند
۱- جان دیوید واشنگتن و یادگیری ادا کردن جملات به صورت برعکس
فیلم Tenet که تازه‌ترین اثر تریلر جاسوسی کریستوفر نولان است را باید پیچیده‌ترین فیلم او تاکنون دانست، موضوعی که وقتی از سازنده فیلم‌های Memento، Inception و Interstellar صحبت می‌کنیم معنای متفاوتی دارد. بسیاری از سکانس‌های فیلم Tenet حاوی شخصیت‌های «وارونه ای» است که در طی زمان به عقب می‌روند و از آنجایی که نولان دوست دارد همه چیز را به بهترین و دقیق‌ترین شکل ممکن انجام دهد، بازیگران فیلم او می‌بایست حرکت برعکس را یاد می‌گرفتند و بدین ترتیب وی قادر بود سکانس‌های فیلم خود را به طبیعی‌ترین و باورپذیرترین شکل ممکن فیلمبرداری کند.
جان دیوید واشنگتن که در این فیلم نقش اصلی داستان را دارد در مصاحبه‌ای گفته است که برای این نقش مجبور بوده «پلک زدن، راه رفتن، حرف زدن، مبارزه کردن، دویدن و دفاع کردن» و حتی مشت زدن در جهت مخالف را یاد بگیرد و این به معنای مبارزه و سرکوب کردن غرایزیش بوده تا سبک نرمال و طبیعی حرکت و رفتار کردن را از یاد ببرد. به همین خاطر جنبه بصری فیلم جدید نولان باورنکردنی‌ترین و عجیب‌ترین کاری است که این استاد فیلمسازی تاکنون انجام داده است. تماشای شخصیت‌هایی که در جهت مخالف و به شکل برعکس در حال مبارزه و حرکت کردن هستند تجربه‌ای باورنکردنی است و یکی از عوامل واقعی جلوه کردن این تصاویر این است که تا سرحد ممکن از جلوه‌های ویژه استفاده نشده و بازیگران چنین سبکی از حرکات را یاد گرفته بودند.


کد مطلب: 237958

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/237958/۱۰-مهارت-باورنکردنی-عجیب-غریبی-بازیگران-مشهور-یک-نقش-یاد-گرفتند-تصاویر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com