تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
plusresetminus
حزب الله:امکان جابه جایی مرکز دفن زباله حلقه دره وجود ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۹۲۱
برای مدیریت و دفن هر تن زباله حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه می شود
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،حسین محمدی با اشاره به انتقال روزانه  هزارو ۵۰۰ تن زباله به مرکز دفن حلقه دره اظهار کرد: حدود ۸۰۰ تن از این زباله ها مربوط به شهرهای اقماری است.
این مسئول عنوان کرد: برای مدیریت و دفن هر تن زباله حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه می شود و انتظار داریم بدهی هایی که شهرداری شهرای اقماری در خصوص دفن زباله هایشان به شهرداری کرج دارند، به موقع پرداخت شود.
وی با بیان اینکه بخشی از این زباله ها پسماندهای پزشکی هستند و باید به صورت ویژه ای جمع آوری و قبل از انتقال به حلقه دره بی خطر سازی شوند، توضیح داد: برای  مدیریت بهتر این نوع پسماند، به نظر می رسد باید هزینه جمع آوری و دفن آنها را به عهده تولید کننده قرار داد.
این مسئول توضیح داد: بر این اساس از مراکز درمانی و بیمارستان ها انتظار داریم در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند تا بهداشت عمومی شهر به مخاطره نیفتد.
وی در ادامه با بیان اینکه مرکز دفن زباله حلقه دره ظرفیت این حجم از زباله را ندارد، گفت: هر چند نمی توان این مرکز را جابجا کرد اما بخش عمده زباله البرز مثل پسماندهای شهرستان های غرب استان را می توان به مکان دیگری مثل نظرآباد که قبلا جانمایی شده منتقل کرد.
رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج به ضرورت اجرای طرح تفکیک از مبداء زباله اشاره کرد و افزود: اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء با هدف ارتقای فرهنگ زیست محیطی در بین شهروندان نقش به سزایی در چرخه بازیافت و حفظ محیط زیست دارد.
محمدی از شهروندان خواست بخشی از پسماندهای پر خطر این روزها مثل دستکش یکبار مصرف و ماسک را جداگانه و در فضای مناسب بسته ‌بندی و از مخلوط کردن آنها با دیگر پسماندها خودداری کنند.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین