تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
plusresetminus
حزب الله: روزنامه وال استریت ژورنال از هشدار دولت چین به مقامات واشنگتن در مورد احتمال بازداشت اتباع آمریکایی در خاک خود خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۹۰۱
چین نسبت به بازداشت اتباع خود در آمریکا هشدار داد
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه در گزارش خود ادعا کرد که دولت پکن به مقامات واشنگتن هشدار داده است که در واکنش نسبت به پیگرد قانونی پژوهشگران چینی از سوی وزارت دادگستری آمریکا ممکن است اتباع آمریکایی را در داخل خاک خود بازداشت کند.
این روزنامه به نقل از منابع آگاه به این موضوع مدعی شد که مقامات پکن این اخطارهای پی در پی را از طریق کانالهای متعددی خطاب به مقامات دولت آمریکا صادر کرده اند.
روزنامه وال استریت ژورنال همچنین ادعا کرد که متن پیام چین آن بوده که ایالات متحده باید به پیگرد قانونی پژوهشگران چینی در دادگاه‌های آمریکا پایان دهد، یا [در مقابل] اتباع آمریکایی در چین ممکن است با اتهام نقضِ قوانین چین روبرو شوند.
گفتنی است که وزارت امور خارجه آمریکا روز چهاردهم سپتامبر در خصوص اخطار سفر به چین ادعا کرد که دولت پکن از بازداشت خودسرانه و ممنوعیت خروج برای اتباع آمریکا و سایر کشورها «جهت کسب قدرت چانه زنی با دولتهای خارجی» استفاده می‌کند.
این در حالی است که سفارت چین در واشنگتن تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است.
شایان ذکر است که دولت ترامپ به طور فزاینده ای چین را به تعقیب عملیات‌های سایبری و جاسوسی برای سرقت تکنولوژیکی و نظامی با هدف جانشینی آمریکا به عنوان قدرت پیشرو در عرصه اقتصادی و نظامی جهان متهم می‌کند؛ اتهاماتی که مقامات پکن به شدت رد می‌کنند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین