تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
plusresetminus
حزب الله: رئیس‌جمهور آذربایجان با اعلام اینکه صبر این کشور به سر آمده است، به ارمنستان درباره پیامد‌های سنگین هدف قرار دادن خطوط لوله‌های نفت این کشور هشدار داد.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۸۵۲
علی اف: صبر آذربایجان تمام شده است
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد تمامی روابط دیپلماتیک خود با هر کشوری که استقلال منطقه قره باغ را به رسمیت بشناسد، قطع خواهیم کرد.
الهام علی اف روز چهارشنبه به کشور‌هایی که استقلال قره باغ را به رسمیت بشناسند، در خصوص قطع روابط دیپلماتیک هشدار داد. رئیس جمهور آذربایجان با این حال گفت بر این عقیده است که هیچ کشوری در جهان با جمهوری خودمختار آرتساخ ارتباط برقرار نخواهد کرد.
رئیس جمهور آذربایجان همچنین هشدار داد اگر ارمنستان قصد حمله به خطوط لوله نفت این کشور را داشته باشد، با پیامد بسیار سنگین آن مواجهه خواهد شد. علی اف همچنین مشارکت نیرو‌های ترکیه در درگیری‌های قره باغ را رد کرد و همه اظهارات مقامات ارمنستان در این خصوص را کذب دانست. رئیس جمهور آذربایجان از جمعیت ارمنی ساکن قره باغ خواست تا نگران تحولات اخیر نباشند.
علی اف تاکید کرد: شرایط قره باغ نمی‌تواند برای طولانی مدت دوام بیابد و صبر ما تمام شده است. ارمنستان می‌خواهد جغرافیای درگیری‌ها را گسترش دهد و هدف قرار دادن غیرنظامیان یک اقدام تروریستی است.
رئیس جمهور آذربایجان در خصوص عدم پایبندی باکو و ایروان به آتش بس گفت ارمنستان می‌خواست از آتش بس تنها برای خرید وقت استفاده کند.
پیش از این وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد نیرو‌های این کشور حق حمله به تاسیسات نظامی در خاک آذربایجان را برای خود محفوظ می‌دانند. روز چهارشنبه ایروان اعلام کرد ارتش آذربایجان به خودرو‌های نظامی ارمنستان واقع در خاک این کشور حمله کرده است.
دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد و برغم توافق آتش بس میان مقامات دو کشور در نشست مسکو، درگیری و تنش در منطقه قره باغ کماکان ادامه دارد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین