کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توقف آزمایش واکسن کرونا از سوی دو غول داروسازی جهان به دلیل مسائل ایمنی

باشگاه خبرنگاران جوان , 24 مهر 1399 ساعت 11:15

حزب الله:دو شرکت بزرگ داروسازی جهان به دلیل مشکلات ایمنی، روند آزمایشات مربوط به واکسن کووید ۱۹ را متوقف کردند.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،پس از ظهور ویروس مخوف کووید ۱۹ از شهر ووهان چین به تمامی نقاط جهان، کشور‌ها و غول‌های داروسازی همگام با هم، تلاش‌ برای یافتن واکسن کرونا را آغاز کردند.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است هم اینک ۱۹۱ واکسن در کشور‌های مختلف در حال توسعه است. از این میان، نزدیک به ۴۰ واکسن در مرحله آزمایش انسانی و ۱۰ واکسن در مرحله پایانی قرار دارند. غول‌های داروسازی جهان ابراز امیدواری کرده‌اند بتوانند نسخه اولیه واکسن کرونا را اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کنند. با این حال، آزمایش هر واکسن جدید ممکن است با موانع غیرقابل پیش‌بینی مواجه شود.
شرکت داروسازی جانسون اَند جانسون اعلام کرد به دلیل آنکه یکی از داوطلبان پس از دریافت واکسن دچار بیماری نامشخص شده ، ادامه روند آزمایشات را متوقف کرده است. این دومین بار است که این شرکت به دلیل ابتلای یکی از داوطلبان در آزمایش واکسن، روند ازمایشات را متوقف می‌کند.
این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: متخصصان ما پس از مشاهده وقوع یک بیماری نامشخص در یکی از داوطلبان روند آزمایشات واکسن کرونا را متوقف کرد. ما در حال بررسی دقیق شرایط هستیم و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را پس از انجام تحقیقات منتشر خواهیم کرد. ما به شفاف سازی در روند آزمایشات واکسن پایبند هستیم. با این حال، وقوع بیماری و حوادث غیرمترقبه حتی اگر جدی نیز باشد بخشی از روند قابل انتظار در هر تحقیق آزمایشگاهی است بخصوص اینکه ما در این مرحله در حال آزمایش فراگیر واکسن در میان داوطلبان هستیم.

شرکت جانسون اند جانسون در مرحله سوم و پایانی آزمایش واکسن کرونا قرار داد و توقف روند آزمایشات منجر به ایجاد نگرانی در زمینه ایمنی واکسن تولیدی این شرکت شده است. روند کشف هر واکسن جدیدی می‌تواند چندین سال به طول بیانجامد. با این حال، فشار‌های سیاسی منجر به آن شده که شرکت‌های داروسازی طی بازه‌های چند ماهه اقدام به آزمایش واکسن کرونا کنند.
مایکل کینچ، استاد دانشگاه واشنگتن در این باره می‌گوید: خبر توقف آزمایش واکسن کرونا از سوی شرکت جانسون اند جانسون خبر بسیار خوبی است، زیرا نشان می‌دهد که این شرکت هنوز هم به امنیت مردم توجه دارد. با این حال، ما نیازمند اخبار بیشتری در این زمینه هستیم تا بتوانیم برآورد مناسبی از میزان کارایی و ایمنی واکسن این شرکت داشته باشیم.
توقف آزمایش واکسن کرونا از سوی دو غول داروسازی جهان به دلیل مسائل ایمنی

توقف دومین آزمایش واکسن کرونا در آمریکا

در خبری دیگر، مقامات بهداشتی آمریکا آزمایش مرحله سوم واکسن کرونای شرکت "ایلای لی لی"، غول داروسازی آمریکا که جزو ۱۰ شرکت داروسازی بزرگ جهان است را به دلایل ایمنی متوقف کردند.
این شرکت در بیانیه‌ای با تایید این خبر اعلام کرد: امنیت و ایمنی یکی از مهمترین اصول تولید دارو و واکسن از سوی شرکت ماست. به همین دلیل ما به طور موقت فرآیند آزمایش واکسن کرونا را متوقف کردیم.
ماه میلادی گذشته نیز شرکت آسترا زنیکا اعلام کرد به دلیل ابتلای یکی از داوطلبان به ویروس کرونا، آزمایش واکسن خود را به طور موقت متوقف کرده است. شرکت انگلیسی- سوئدی آسترازنکا، پنجمین شرکت بزرگ داروسازی جهان در این باره اعلام کرد به دلیل بروز بیماری غیرقابل توضیح در یکی از داوطلبان خود، آزمایش جهانی واکسن کرونای خود را متوقف کردیم. ما در ادامه روند آزمایشات واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد در جهان، شاهد وقوع یک اتفاق بودیم و در راستای استاندار‌های ایمنی خود برای مرور اطلاعات و داده هایمان اقدام به توقف فرآیند آزمایشات کردیم.
با این حال، شرکت‌های داروسازی امیدوارند بتوانند پس از ارزیابی مشکل پیش آمده و مرتفع کردن موانع، دوباره آزمایش واکسن کووید ۱۹ را آغاز کنند.


کد مطلب: 237833

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/237833/توقف-آزمایش-واکسن-کرونا-سوی-دو-غول-داروسازی-جهان-دلیل-مسائل-ایمنی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com