تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور آذربایجان دخالت آنکارا در جنگ قره باغ را رد کرده و اعلام کرد تنها از تجهیزات نظامی ترکیه استفاده می‌کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۸۲۷
باکو: از تجهیزات نظامی ترکیه در جنگ قره باغ استفاده می‌کنیم
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، الهام علی‌اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد ترکیه در مناقشه قره باغ دخالت ندارد. ما تنها از تجهیزات نظامی ترکیه در جنگ قره باغ استفاده می‌کند که موضوعی غیرقابل انکار است.
بر این اساس، علی اف درباره تداوم خشونت‌ها در منطقه قره‌باغ به رغم اعلام آتش‌بس اظهار داشت: همه چیز به رفتار ارمنستان بستگی دارد. ما همواره به مسئولیت‌ها و تعهدات‌مان متعهد بوده‌ایم.
وی گفت: تصمیمِ اعلام آتش‌بس به دلایل بشر‌دوستانه از طرف روسیه بود. تصمیمی که از آن حمایت کردیم، زیرا معتقدیم برای تبادل اجساد سربازان و گروگان‌ها و همچنین پیگیری مذاکرات تصمیم خوبی است. بر اساس اعلام مسکو، باید برخی اصول در مذاکرات رعایت شود. این همواره موضع ما بوده است؛ اما ارمنی‌ها همواره سعی کرده‌اند با تغییر قواعد در این روند اختلال ایجاد کنند. این تغییرات از سوی ما و ریاست مشترک گروه مینسک رد شده است. از دو سال قبل و با به قدرت رسیدن دولتی جدید در ارمنستان، ارمنی‌ها چندین بار تلاش کردند به اصطلاح مقامات قره‌باغ را به میز مذاکرات دعوت کنند و بدین ترتیب شکل آن را تغییر دهند.
وی افزود: از بیش از بیست سال قبل تاکنون، مذاکرات میان ارمنی‌ها و آذربایجانی‌ها تحت نظارت گروه مینسک انجام می‌شود. آنان تلاش می‌کنند با دعوت از به اصطلاح مقامات قره‌باغ شکل این مذاکرات را تغییر دهند. ما آتش‌بس را رعایت می‌کنیم، اما همانگونه که می‌دانید ارمنی‌ها به شدت آن را نقض کرده‌اند و این فقط در «گنجه» نبوده است. حملاتی علیه غیرنظامیان در گنجه رخ داد که مثالی از سیاست تهاجمی آنان (ارمنستان) است. از سوی دیگر، آنان هر روز این آتش‌بس را نقض می‌کنند. امروز صبح به من اطلاع دادند که بین هفت تا نه صبح، بیش از صد و پنجاه بار دو شهر «تارتار» و «آغدام» بمباران شدند و متاسفانه یک غیرنظامی در تارتار جانش را از دست داد.
علی اف تصریح کرد: از زمان اعلام آتش‌بس، آذربایجان همه بمباران‌های خود را متوقف کرده است. ما هرگز عمدا به غیرنظامیان حمله نمی‌کنیم. ما فقط تاسیسات نظامی را هدف قرار می‌دهیم. اهداف ما به طور دقیق شناسایی شده‌اند و بنابراین فقط به اهدافی حمله می‌کنیم که تهدیدی برای اتباع و سربازان ما هستند. متاسفانه ارمنی‌ها تاکتیک متفاوتی دارند و سعی می‌کنند تجیهزات نظامی خود را در وسط شهر‌ها مستقر کنند، یعنی جایی که غیرنظامیان زندگی می‌کنند؛ بنابراین می‌بایست از خود محافظت کنیم، اما از زمان آتش‌بس، به آن متعهد بوده‌ایم. ولی ارمنی‌ها آتش‌بس را نقض کرده‌اند و ما مجبور بوده‌ایم از خود واکنش نشان دهیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین