تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
plusresetminus
حزب الله:با آغاز موج سوم کرونا و اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی کبارزه با کرونا، اکثر گالری‌های پایتخت تعطیل یا نیمه تعطیل هستند یا نمایش و فروش آثار هنری در آنها به صورت آنلاین است.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۸۰۱
موج سوم کرونا گالری‌ها راتعطیل کرد
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،روزهایی که در حال تجربه و گذران آنها هستیم، موسوم به روزهای کرونایی است و به دلیل موج سوم کرونا در کشور، اکثر فعالیت‌های هنری به صورت نیمه تعطیل برقرار هستند. گالری‌های پایتخت، نمایشگاه‌های هنری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا به صورت آنلاین برگزار می‌کنند.
روزهای جمعه نیز که عمدتاً روزهای افتتاحیه نمایشگاه‌های هنری است، همچون قبل رونق ندارند اما با تعداد افراد کمتری در حال برگزاری هستند و همگان سعی می‌کنند این روزها را پشت سر بگذارند تا به روزهای پررونق گذشته بازگردیم. در آخرین جمعه مهرماه ۹۹ که اتفاقاً به دلیل اعمال پروتکل‌های بهداشتی وضع شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، بیشتر گالری‌ها به صورت مجازی نمایشگاه‌های خود را برقرار کرده‌اند، تعداد اندکی نمایشگاه هنری در گالری‌های تهران افتتاح می‌شوند که عبارتند از:
گالری پروژه‌های آران
نمایشگاه انفرادی آثار حجم محبوبه حسینی با عنوان «انتخاب طبیعی» روز جمعه ۲۵ مهرماه در گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ گشایش می‌یابد.
در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «انتخاب طبیعی در ذهن محبوبه حسینی با مطالعه، دیدن و جمع آوری گیاهان و گل‌ها و دسته بندی کردن و نهایتاً طراحی روی کاغذ، شکل می‌گیرد. فرم دانه‌ها و ساختار برگ‌ها اطلاعات و حس‌های مختلفی را در ذهن هنرمند می‌نشاند و تنها بخش‌هایی در ذهن و خاطره او ماندگار می‌شوند که متفاوت باشند. در واقع محیط و فضای ذهن، نیروی محرکه برای دوام تصویر و حس هستند. در سازگاری با افکار و احساسات هنرمند، فرم‌ها و خطوط با جان او انس می‌گیرند. نقطه شروع، یا بذر اولیه، با دیدن شروع می‌شود و با اشتیاق ذهنی و دید هنرمند به رشد و نمو می‌رسد و به مرور زمان تکامل می‌یابد تا نمایشگر حال و هوای رویاها و خیال پردازی‌های هنرمند باشد.
نهایتاً با رویکردی انتزاعی و تواما هندسی، مثبت‌ها و منفی‌ها در هم نوایی با هم، آزاد شده از هر فضای بسته، مکالمه گنگ و شاعرانه را شکل می‌دهند که با نقطه آغاز جهان، با نقطه شروع همه چیز پیوند می‌خورد و تصویری از ذهن هنرمند به دست می‌دهد؛ نمایش امیال و آرزوها و بلند پروازی‌ها که با طعم خاک عجین و با جان و دل هنرمند سازگار و سیراب می‌شوند. حال اگر زمان برای هنرمند کافی باشد، از تجمع داده‌ها و آغشته شدنشان به خیال، گونه‌ای جدید می‌تواند شکل گیرد. تلفیقی که در طول زمان تصویر یک گیاه را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند.»
گالری آرتیبیشن
ششمین مزایده آنلاین آثار هنری گالری آرتیبیشن نیز در آخرین جمعه مهرماه با آثاری از محمد احصایی، محمد اردکانی، علیرضا اسپهبد، احمد اسفندیاری، نصرالله افجه‌ای، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی‌جاه، محمود جوادی‌پور، کیخسرو خروش، حسن روح‌الامین، جعفر روح‌بخش، حسین زنده‌رودی، سهراب سپهری، هوشنگ سیحون، جلال شباهنگی، علی‌اکبر صادقی، علی اکبر صنعتی، مسعود عربشاهی، سمیرا علی‌خانزاده، ابراهیم فرجی، علی گلستانه، رضا مافی، اردشیر محصص، احمد محمدپور، منوچهر نیازی و آرمان یعقوب پور آغاز به کار می‌کند.
گالری شلمان
نمایشگاه عکس‌های حمیده پیوره با عنوان «آرمان‌شهر جنینی» به کیوریتوری پژمان دادخواه جمعه ۲۵ مهرماه در گالری شلمان واقع در واقع در خیابان میرداماد، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷، طبقه اول گشایش می‌یابد. این نمایشگاه شامل ۲۲ تصویر از جنین است که با هدف بیان ادراک انسان پیش از تولد به نمایش گذاشته می‌شود.
در استیتمنت این نمایشگاه به قلم حمیده پیوره آمده است: «به نظر اولین نهاد دموکراتیک مطلق که همه انسان‌ها تقریباً به تساوی آن را تجربه می‌کنند، زندگی جنینی است و آخرین آن شاید مرگ باشد که تاکنون هیچ‌کس نتوانسته مانع آن شود. «آرمان‌شهر جنینی» تنها خیالی زیباست که در نهایت به ضد خود منتهی می‌شود؛ دنیایی ترسناک و قانونمند، عاری از افسون و رؤیا، محکوم به پذیرش تکنولوژی و الگوریتم‌های بی‌شمار کنترل‌کننده یا همان پادآرمان‌شهر. حالات و عواطف دیده شده در تصاویر، ادراک حملات مداوم بیرونی همان پادآرمان‌شهر است که رؤیای شیرین جنینی در جزیره‌ای نه چندان دور افتاده را هر لحظه بر هم می‌زند.»
گالری اُ
نمایشگاه انفرادی نقاشی امین معظمی با عنوان «خیابان‌های تهران» جمعه ۲۵ مهرماه در طبقه اول گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ گشایش می‌یابد.
همچنین طبقه دوم گالری نیز در همین روز میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های علی گنجوی با عنوان «ناپیدا» است.
گالری آیریک
«برای خسرو آواز» عنوان نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی به کیوریتوری آرزو ایمانی است که آخرین جمعه مهرماه در گالری آیریک واقع در اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ افتتاح می‌شود.
بر این اساس، نمایشگاه فروش آثار هنری «صد اثر، صد هنرمند» که از ۱۰ مردادماه در گالری گلستان برپا بود، همچنان ادامه دارد و پایان آن به آبان ماه موکول شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین