تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
plusresetminus
وزیر دفاع آمریکا بر پایبندی واشنگتن و سئول به روند خلع سلاح هسته ای و موشکی کره شمالی تأکید کرد.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۷۹۵
مارک اسپر: واشنگتن و سئول به خلع سلاح کره شمالی پایبندند
 «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در مراسم استقبال از «سوه ووک» همتای کره جنوبی خود در پنتاگون با اشاره به اتحاد نظامی قدرتمند میان ایالات متحده و کره جنوبی، تأکید کرد که دو کشور همچنان متعهد هستند مقامات کره شمالی را به کنار گذاردن زرادخانه هسته‌ای و موشک بالستیک خود وادار سازند.
مارک اسپر در ادامه گفت: «ما موافقیم که برنامه‌های موشک بالستیک و هسته‌ای کره شمالی تهدیدی جدی علیه امنیت و ثبات منطقه و جهان است. در مواجهه با این تهدید و سایر تهدیدها، ایالات متحده به امنیت جمهوری کره [کره جنوبی] متعهد است».
وزیر دفاع آمریکا همچنین از هدف مشترک دولت ایالات متحده و کره جنوبی مبنی بر اجرای فرآیند خلع سلاح هسته‌ای و کامل کره شمالی سخن گفت.
مقامات دفاعی دو کشور ایالات متحده و کره جنوبی همچنین در مورد سیاستهایی برای تقویت ظرفیت‌های بازدارندگی مشترک خود، افزایش همکاری در فضا و فضای سایبری و فراهم سازی تمام شرایط برای انتقال کنترل مؤثر نظامی نیروهای شبه جزیره کره به یک فرمانده از کره جنوبی بحث و گفتگو کردند.
اسپر در ادامه خاطرنشان کرد که این فرآیندی زمان بر است اما ائتلاف را تقویت خواهد کرد.
گفتنی است که از سال ۲۰۱۸ کره شمالی و ایالات متحده در حال انجام مذاکره برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره هستند. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست سنگاپور در ماه ژوئن ۲۰۱۸ تعهد و پایبندی خود به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره را اعلام کردند اما با بروز اختلاف نظرها بر سر زمانبندی فرآیند کاهش تحریم‌ها، این مذاکره‌ها به بن بست کشیده شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین