تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
plusresetminus
حزب الله: معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: از ساعت ۲۴ امشب در شهرهای تهران، البرز، اصفهان، ارومیه و مشهد افرادی که بومی شهرستان و دارای پلاک بومی هستند، حق خروج ندارند.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۷۸۴
جزئیات محدودیت های تردد در ۵ استان کشور/اکثر استان ها گرفتار خیز جدید کرونا
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،علیرضا رئیسی در ارتباط تصویری با خبر ۲۱، شبکه یک سیما گفت: اگر پلاک غیربومی در این شهرها باشد امکان خروج برای آنان فراهم است و این بخشنامه، خودروهای حمل و نقل عمومی را شامل نمی‌شود.

وی گفت: در این طرح برای خودروهای امدادی، اورژانس، کامیون‌ها، حمل و نقل عمومی و سایر خودروهایی که اقلام مورد نیاز مردم را جابه جا می‌کنند هیچ محدودیتی وجود ندارد و فعلاً این محدودیت‌ها برای خودروها شخصی است.

رئیسی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به معنای قرنطینه نیست افزود: هدف از اجرای این طرح، پیشگیری از سفرهای غیر ضروری است.

وی درباره ایجاد محدودیت‌های جدید گفت: متأسفانه در اکثر استان‌های کشور، خیز جدید بیماری کرونا ایجاد شده است به خصوص در بعضی استان‌ها با توجه به شرایط تراکم، جمعیت و مسافرپذیری، به شدت در معرض آسیب هستند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: محدودیت‌هایی در دو هفته گذشته بر اساس راهبرد جدید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا مثل اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی، حمل و نقل عمومی، اصناف و … در نظر گرفته شده است.

رئیسی گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار دیگر در شیوع کرونا موضوع مسافرت هاست و در بیمارستان‌ها شاهد درگیر شدن خانواده‌ها با این بیماری هستیم.

وی افزود: بر اساس الگویی که در شیوع و بروز بیماری در ۸ ماه گذشته داشته ایم نشان می‌دهد مسافرت‌ها تأثیر بسیار مستقیم و زیادی در گسترش بیماری دارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها با افزایش بیمار مواجه شده اند و خستگی تیم درمان و مزمن شدن روند بیماری موجب شده است تا محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

رئیسی ادامه داد: مسافرت‌های غیرضروری نباید انجام شود و اگر محدودیتی در حال حاضر ایجاد شده برای مسافرت‌های غیر ضروری است و در این طرح موضوع خودروهای شخصی مطرح است که برای مسافرت‌ها و تفریحات آخر هفته استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در خیلی از کشورها حتی کشورهای همسایه اجازه تعطیلات آخر هفته را نمی‌دهند.

معاون وزیر بهداشت گفت: این طرحی است که باید شهرهای بیشتری برای اعمال محدودیت‌ها در نظر گرفته شود و البته در شهرهای دیگر هم در آینده اجرا خواهد شد.

رئیسی افزود: در حال تدوین یک برنامه در صورت تصویب ستاد ملی کرونا هستیم که بتوانیم کنترل شده و هدفمند محدودیت‌ها را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر مسافرت‌ها کمتر شود قطعاً روند بیماری کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره تردد داخل شهر و بین استانی در این ۵ شهر هم گفت: در داخل استان‌ها محدودیتی وجود ندارد و رفت و آمد در داخل استان‌ها و بین شهرهای این استان‌ها هیچ محدودیتی نیست.

وی اضافه کرد: رفت و آمد بین استان‌های تهران و البرز هم محدودیتی ندارد.
منبع : صداوسیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین