کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان دور نخست مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی

باشگاه خبرنگاران جوان , 23 مهر 1399 ساعت 15:53

حزب الله:نخستین دور مذاکرات غیر مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی پایان یافت و دور آتی گفتگو‌ها در ۲۸ اکتبر (۷ آبان) برگزار می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،نخستین دور مذاکرات غیرمستقیم هیئت لبنانی و رژیم صهیونیستی با حضور آمریکا و سازمان ملل به پایان رسید.
قرار است دور آتی مذاکرات درباره ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در ۲۸ اکتبر (۷ آبان) برگزار شود. محل نشست آتی مشخص نشده است.
نخستین جلسه مذاکرات ساعتی قبل در الناقوره مقر فرماندهی نیرو‌های سازمان ملل (یونیفل) آغاز شد و «دیدوید شناکر» معاون وزیر خارجه آمریکا، به عنوان میانجیگر در آن حضور داشت و این دو طرف مذاکرات را هدایت کردند.
دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان پیشتر اعلام کرده بود که تیم مذاکره کننده درباره ترسیم مرز‌ها با رژیم صهیونیستی شامل سرهنگ خلبان «بسام یاسین» به عنوان رئیس تیم، «مازن بصبوص» سرهنگ نیروی دریایی، «وسام شباط» رئیس بخش نفت در وزارت انرژی و «نجیب مسیحی» کارشناس حقوق است.
اخیرا، منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز تأکید کرده اند که هدف از مذاکرات غیر‌مستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی، بازپس‌گیری حقوق این کشور و نه حرکت به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
مرز آبی دو طرف به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.


کد مطلب: 237782

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/237782/پایان-دور-نخست-مذاکرات-لبنان-رژیم-صهیونیستی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com