تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
plusresetminus
حزب الله: مدیر عامل مجمع خیرین استان خراسان رضوی گفت: طی ۵ ماه ابتدای سال جاری خیرین حوزه سلامت استان خراسان ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مبارزه با کرونا کمک کردند.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۷۷۸
کمک ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین سلامت برای مبارزه با کرونا
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،سید مرتضی احتشام‌فر امروز ۲۱ مهر ماه در جلسه مجمع عمومی سومین دوره انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر افزود: تا پایان مرداد ماه سال جاری خیرین حوزه سلامت فقط ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه کرونا کمک‌هایی را داشتند.
وی عنوان کرد: اگر چه این کمک‌ها به صورت نقدی و غیر نقدی شامل ماسک، کمک‌های غذایی، هندرآب و... بود اما بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان کمک‌ها فقط در حوزه بهداشت و درمان جذب شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین استان خراسان رضوی کمک‌های خیرین طی سال گذشته در استان خراسان رضوی را ۷۸.۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کمک‌های خیرین تکمیل کننده تلاش‌های بهداشت و درمان است.
وی ادامه داد: شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلات موجب شده که دولت حتی به تعهدات خودش هم نتواند عمل کند، اگر چه برخی خیرین حتی بیش از آنچه تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند، کمک داشته‌اند اما دولت به همان تعهد خود هم عمل نکرده است.
احتشام‌فر مطرح کرد: کمک‌های خیرین بسیار ارزشمند بوده و امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد، در بسیاری مواقع از کاشمر به عنوان شهرستان پیشرو و الگو در حوزه خیرین سلامت نام می‌بریم.
در این مراسم مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: طی دو سال گذشته توسط مجمع خیرین سلامت کاشمر قدم‌های بسیار خوبی برداشته شد به‌ طوری که بالغ‌بر ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی کمک‌های مردمی جذب گردید.
محمدجواد یزدانی افزود: راه‌اندازی دستگاه ام آر آی توسط خیرین یکی از اقدامات بسیار مهم و زیربنایی در منطقه ترشیز بود که اگر کمک‌های خیرین نبود این دستگاه در منطقه نصب نمی‌شد.
وی اظهار کرد: با کمک خیرین اکنون مردم منطقه دسترسی کامل به خدمات آم آر آی، جراحی اعصاب و خدمات درمانی دارند، همچنین راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن جدید از دیگر اقدامات مهم توسط خیرین حوزه سلامت بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه طی روزهای اخیر آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در کاشمر راه‌اندازی گردید، عنوان کرد: طی دو سال اخیر اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه سلامت شهرستان کاشمر توسط خیرین انجام شده که قابل تقدیر است.
وی بیان کرد: خیرین نشان دادند که اگر در حوزه سلامت قدمی بردارند اقداماتی را که می‌خواهد طی چندین سال انجام شود، به کمترین زمان ممکن کاهش می‌دهند، با تلاش‌های مجمع خیرین سلامت در دوره اول ۱۳ میلیارد و در دور دوم ۸ میلیارد تومان نیز جذب گردید.
یزدانی همچنین سوق دادن هزینه مراسم ترحیم به سمت حوزه سلامت را یکی دیگر از کارهای ارزشمندی برشمرد که با کمک امام‌ جمعه کاشمر صورت گرفت.
در این مراسم امام‌ جمعه کاشمر گفت: خیرین از زمانی که پا به عرصه همکاری و همیاری گذاشتند کمک بسیار بزرگی به وزارت بهداشت و درمان شد.
حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی بیان کرد: اگر چه در بسیاری از بخش‌ها خیرین وارد شده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها در حد خیرین سلامت نبودند و این قابل تأمل است.
وی مطرح کرد: اگر جامعه سالمی نداشته باشیم همه تلاش‌ها در بخش‌های فرهنگی، دینی و مذهبی و حتی آموزش بی‌فایده خواهد بود، تمامی اقدامات در سایه امنیت و سلامت باید انجام شود.
امام‌ جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه برای جذب بیشتر کمک‌های مردمی باید فرهنگ‌ سازی بیشتری شود، گفت: نباید فکر کرد کسانی که در حوزه سلامت کمک‌هایی دارند کمتر از افرادی هستند که برای مجلس امام حسین(ع) و یا مسجد کمک می‌کنند.
در پایان جلسه انتخابات سومین دوره هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر برگزار شد و ۱۱ نفر برای دو سال آینده انتخاب و معرفی شدند.
منبع : روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین